NNTP hos TDC/Yousee

Vidal

Er der nogen der ved, hvordan man overbeviser TDC/Yousee
om, at de faktisk understøtter NNTP.

Jeg snakkede med en af yousees supportere, en venlig kvinde,
Lara Abdallah, Senior Agent, der spurgte mig hvilket program,
jeg brugte til at tilgå denne service, som jeg mente var
holdt op med at fungere i tirsdags(?).

Jeg forklarede hende om Thunderbird, og NNTP og om TDCs
servere i den udstrækning, jeg kunne.

Hun ringede så til en anden afdeling og vendte tilbage og forklarede
det var noget, der havde med Apple at gøre og der var ingen, der
havde hørt om NNTP.

Deres service virker stadigt ikke.

Fejl:

Der opstod en fejl i forbindelse med nyhedsgrupper (NNTP): Cannot connect to NNTP server 62.243.74.163 (62.243.74.163:119), connect error 10060

Andre får samme fejl.

Bertel Lund Hansen

Vidal skrev:

> Er der nogen der ved, hvordan man overbeviser TDC/Yousee
> om, at de faktisk understøtter NNTP.

Hvorfor makke med dem? Brug news.eternal-september.org. De ved
hvad NNTP er, og de kører klippestabilt.

news.sunsite.dk fungerer også, men ikke så overbevisende som den
gjorde engang, og en mail til dem om de ville lukke op for
de.etc.sprache.deutsch - som jeg for længe siden tappede hos
dem - fik ikke noget svar.

[Om TDC]

> Deres service virker stadigt ikke.

> Fejl:

Clueless service personnel

--
/Bertel

John_N_H

Den 15-04-2018 kl. 08:05 skrev Bertel Lund Hansen:

> Hvorfor makke med dem? Brug news.eternal-september.org. De ved
> hvad NNTP er, og de kører klippestabilt.

Ja, og det er gratis at bruge news.eternal-september.org, uanset hvilken
internetudbyder man ellers bruger.
John N. H. ;-)

Vidal

søndag den 15. april 2018 kl. 08.05.29 UTC+2 skrev Bertel Lund Hansen:

> Hvorfor makke med dem?

I gamle dage, anbefalede man altid at tage den server
der lå nærmest geografisk

> Brug news.eternal-september.org. De ved
> hvad NNTP er, og de kører klippestabilt.

Tak, jeg vil se på det.

> [...]
> gjorde engang, og en mail til dem om de ville lukke op for
> de.etc.sprache.deutsch - som jeg for længe siden tappede hos

Jeg har brugt dem engang, men skiftede vist til TDC,
fordi der var nogle problemer på dotscr.

> [Om TDC]

> Clueless service personnel

Mildest talt.

Vidal

søndag den 15. april 2018 kl. 08.05.29 UTC+2 skrev Bertel Lund Hansen:

> Hvorfor makke med dem? Brug news.eternal-september.org. De ved
> hvad NNTP er, og de kører klippestabilt.

Når jeg forsøger mig med eternal, får jeg ofte svar
som:

Der opstod en fejl i forbindelse med nyhedsgrupper (NNTP): You are not allowed to post to dk.livssyn.kristendom

og/eller:

Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Meddelelsen kunne ikke sendes fordi forbindelsen til nyhedsgruppeserveren svigtede. Serveren er enten nede eller afviser forbindelsen. Kontroller at dine kontoindstillinger er korrekte og prøv igen.

Jeg ved ikke om det er konsistent.

Bertel Lund Hansen

Vidal skrev:

> Når jeg forsøger mig med eternal, får jeg ofte svar
> som:

> Der opstod en fejl [...]

Jeg har aldrig oplevet fejl hos dem undtagen engang for måske et
år siden hvor deres server var nede i en lille dags tid. Jeg har
brugt dem i mindst 6 år.

--
/Bertel

Jørgen Nielsen

Har du husket brugernavn og password?

--
Mvh. Jørgen

Bertel Lund Hansen

Jørgen Nielsen skrev:

> Har du husket brugernavn og password?

Brugernavnet skal være den mailadresse man registrerede sig med -
uanset om den senere er nedlagt.

--
/Bertel