Fejl på yousee og TDC

Vidal

Jeg får fejl når jeg vil hente mail og hente artikler
i news.

Er det lokalt eller har andre oplevet det også?

Erik Olsen

Det er svært at se når du giver så få oplysninger.

Hvis du har YouSee som udbyder, kan du kontrollere om der er rapporteret
større fejl i dit område på
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Driftsinformation.aspx#ml=footer_I-hjemmet_hjaelp-og-support_driftsinformation

I øvrigt kan man passe på YouSee's supportere fordi ved den mindste fejl
bliver man sendt på fejlretning på sin egen pc selvom der påviseligt
ikke er foretaget ændringer i dens opsætning. YouSee's supportere kan
ikke forestille sig at der er den mindste fejl i YouSee's systemer.

Især skal man ikke tillade YouSee's supportere at pille i
indstillingerne via fjernbetjening af ens pc. Jeg har oplevet at de
begyndte at downloade og installere andre programmer og efterlod
indstillingerne i totalt smadder den ene gang jeg tillod det uden at jeg
fik nogen forklaring.

Senest forleden havde jeg en DNS-fejl som betød at jeg ikke kunne tilgå
Danske Banks hjemmeside. Standardopsætninger er sådan at DNS-serverens
adresse hentes automatisk, og normalt ligger DNS-serveren hos udbyderen.
Fejlen blev da også rettet senere på dagen, men jeg måtte forklare
supporteren sammenhængen før han nødtvungent erkendte at fejlen kunne
ligge hos YouSee og kontaktede deres teknikere.

Hvor kommer TDC ind i billedet (bortset fra at de ejer YouSee)?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Hans himself

Det var så vidt jeg ved en fejl hos Danske Bank, deres APP til telefoner
og tablet virkede heller ikke, de kom dog med fejl. Du har ret i at den
blev benævnt som en DNS-fejl, men en YouSee suporter burde da vide bedre
;-)

--
MVH
Hans himself

Vidal

Den 17-04-2014 11:23, Erik Olsen skrev:

> Det er svært at se når du giver så få oplysninger.

Ja, ok.

> Hvis du har YouSee som udbyder, kan du kontrollere om der er rapporteret
> [...]

Tak for adressen, der skriver de:
---

Oprettet: 17-04-2014 10:59

Der er i øjeblikket en fejl med vores mailservere, som gør, at det ikke
er muligt at sende eller modtage mails.

Fejlen er fundet, og fejlretning er i gang. Vi forventer at det hele er
oppe igen senest kl 14:00
---

Men der er tilsyneladende også fejl på news.tele.dk,
man kan ikke modtage og sende artikler på news. Men
jeg ser ingen muligheder for at klage over det.

Sonny T. Larsen

On Thu, 17 Apr 2014 09:21:09 +0200, Vidal wrote:

> Jeg får fejl når jeg vil hente mail og hente artikler
> i news.

Der har været strømafbrydelse på den lokation, news.tele.dk står på.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Jørgen Nielsen

Sonny T. Larsen skrev den 17-04-2014:

> Der har været strømafbrydelse på den lokation, news.tele.dk står på.

Tak for info.

Det må være denne i deres Driftsinfo.
===== 8< ======
Hele landet

På bredbånd- og IP-forbindelser kan der forekomme driftsforstyrrelser
det nævnte område.

Følgende kan være berørt:
- Bredbåndstelefoni
- Scale-forbindelser
- TDC TV
- TDC Hosting servere (bl.a. mailservere)

Efter strømfejl har det medført, at kunderne har problemer med at
trække IP adresser i Østdanmark.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?f=2#id=796295200

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Erik Olsen

Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
> - TDC TV
> - TDC Hosting servere (bl.a. mailservere)
>
> Efter strømfejl har det medført, at kunderne har problemer med at

Hvor ser du det? Meddelelsen siger intet om nyhedsservere.

Findes nyhedsservere (NNTP) overhovedet i TDC's sprogbrug?

Jørgen Nielsen

Erik Olsen skrev den 17-04-2014:
> Hvor ser du det? Meddelelsen siger intet om nyhedsservere.

Ingen steder, men der mailserver havde også problemer samtidigt.

> Findes nyhedsservere (NNTP) overhovedet i TDC's sprogbrug?

Svaret plejer i bedste fald hos deres "support" at være, at de ikke
supporterer NEWS.

Erik Olsen

Jørgen Nielsen wrote:

> Svaret plejer i bedste fald hos deres "support" at være, at de ikke
> supporterer NEWS.

Hvis de da overhovedet ved hvad det er.