Om at beholde sin TDC mail efter skift af udbyder

Hej!

Jeg er i færd med at skifte mit bredbånd fra TDC til Telmore. I den
forbindelse vil jeg høre, om nogen af jer har erfaringer med at
beholde den gamle mailadresse hos TDC, selv om man har opsagt
internetforbindelsen. Jeg vil nemlig meget gerne beholde min, og TDC
har fortalt mig, at man for 318 kr. om året kan beholde adressen. De
bruger simpelt hen deres gamle modemabonnementer som mailabonnementer.

Det vil sige, at man for 26,50 om måneden kan beholde sin TDC mail, og
det har jeg da overvejet. Men i TDC's kundeservice har jeg fået lidt
modstridende meldinger om det reelt kan lade sig gøre på den måde. Og
en søgning i Google har afsløret, at flere tidligere TDc kunder stadig
kan bruge deres gamle mailadresser uden at betale noget som helst for
det.

Har I nogen erfaringer med dette, og kan I give mig klar besked om,
hvad TDC's politik i realiteten er på dette område?

På forhånd tak for svar!

Per H

On Fri, 16 Jan 2009 12:33:04 +0100, -- <-...@-.dk> skrev:

> [...]

>Har I nogen erfaringer med dette, og kan I give mig klar besked om,
>hvad TDC's politik i realiteten er på dette område?

jeg skiftede fra TDC til telmore d 6 januar, men hanter stadig mails
fra min TDC konto. Om det fortsætter, er der sikkert ingen garanti
for. TDC oplyste at den sikkert ville blive lukker efter ca 1 mdr.

per

Thomsen

"--" <-...@-.dk> skrev i en meddelelse

Jeg lurer på at man evt. har det indtil en anden skal bruger navnet.
Og det ved man jo ikke rigtig hvornår det sker.

mvh Ole

Bertel Lund Hansen

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev:

> Jeg lurer på at man evt. har det indtil en anden skal bruger navnet.
> Og det ved man jo ikke rigtig hvornår det sker.

Jeg tror at det i praksis kører sådan at TDC slet ikke gider ofre
ressourcer på at rydde op i adressedatabasen og frigøre den
milliardenedel af deres serverplads der optages af 'nedlagte'
adresser. Og nye brugere vil bare få den besked at navnet er
optaget hvis de prøver at få en adresse der er oprettet.

Dette sagt helt uden garanti for noget som helst.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ole C

-- skrev blandt andet:

> [...]
> forbindelse vil jeg høre, om nogen af jer har erfaringer med at
> beholde den gamle mailadresse hos TDC, selv om man har opsagt

Jeg foretog nøjagtig det samme skift i juli 2008 - og min TDC-adresse
fungerer stadig.....

--
vh
Ole C

Gert Krabsen

-- skrev:

En hel anden synsvinkel:

For 393 kr. pr. år har du dit eget .dk domænenavn + et mailhotel hos
f.eks. enavn.dk.
Så er du i al fremtid frigjort din mail-adresse og er helt frit stillet
med hensyn til valg af udbyder, netopkobling osv.

Dennis Pedersen

"--" <-...@-.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Har I nogen erfaringer med dette, og kan I give mig klar besked om,

> hvad TDC's politik i realiteten er på dette område?

Hvis du du beder TDC om flytte din E-mail adresse til et dail up abon. så
har du mindst 3 måneder til at finde en løsning.
Jeg plejer at sætte autosvar på mail adressen når nogen flyttes fra TDC (via
webinterfacet kan du sætte op så den kommer med et autosvar hver gang der
modtages en ny mail - og hvis folk ikke har forstået budskabet efter
3måneder såe :))

Alternativ et der et Net Plus abon. som du selv er inde på. Så er du
garanteret E-mail bliver holdt åben så længe du betaler.

--
/Dennis
Diverse hardware sælges

Jens G

On Fri, 16 Jan 2009 13:26:44 +0100, Bertel Lund Hansen
<unos...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>optaget hvis de prøver at få en adresse der er oprettet.
>
>Dette sagt helt uden garanti for noget som helst.

Jeg tror du har ret.

Både min gamle TDC modem og min gamle TDC ADSL adresse virker stadig.
ADSL'en blev opsagt i februar 2005, og modemforbindelsen har ikke
været brugt siden 2001, hvor den blev lavet til et eller andet
gratis/forbrugsafregnet produkt istedet for at blive opsagt.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Klaus D. Mikkelsen

-- skriver:

> Har I nogen erfaringer med dette, og kan I give mig klar besked om,
> hvad TDC's politik i realiteten er på dette område?

Nej, det er der ingen der kan. Der går som regel et par år og så er der
en der har tid til at rydde op. Hvornår det sker er der ingen der ved.

Jeg havde i et stykke tid betalt internetopkobling, først som Pro@ccess
og senere gennem Sonofon (oh, skræk og ve), gennem de kanpt 5 år betalte
jeg for et modemabbonnemt hos TDC for at beholde min mail og
hjemmesideadresse. Jeg så dådan på det at min internet var "næsten
gratis" og jeg kun selv betalte en brøkdel af abbonnementet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hej!

Tak for jeres gode svar. I mellemtiden ringede jeg til TDC igen, og
jeg var heldig. For rent tilfældigt kom jeg igennem til en
medarbejder, som til daglig arbejder med lige præcis de her ting. Det
han fortalte mig, kan måske også være til hjælp for andre.

Når man flytter fra TDC til Telmore, så er man sådan set stadig TDC
kunde. Og derfor kan man få lov at beholde sin TDC mailadresse. Men
man skal naturligvis have det aftalt inden skift af udbyder. På dagen
for flytningen bliver ens kundenummer så konverteret til et gratis
Netbasis-abonnement, og dermed har man så fortsat adgang til
mailadressen inklusiv webmail. Han nævnte, at man formentlig vil få et
brev en gang i kvartalet som fortæller, at man ikke har haft trafik på
abonnementet, og at man bedes bekræfte, at man stadig ønsker
abonnementet. Det kan man så blot ringe og gøre, og så vil det køre
videre.

Man kan også vælge at betale for at beholde adressen. Det koster 26
kr. om måneden, og hermed har man så ret til at benytte adressen,
uanset hvor man er internetkunde. Så længe man betaler, er adressen
bevaret. Så det forholder sig altså sådan, at TDc benytter de gamle
modemabonnementer som mailabonnementer. Hvis man ønsker at komme
direkte til den afdeling i kundeservice, som arbejder med de her ting,
så skal man ringe 80 80 80 30.

Som I har nævnt, så kunne jeg selvfølgelig også købe mit eget domæne,
eller jeg kunne oprette en Gmail. Men min TDC adresse er både gammel
og god, så jeg vil gerne gøre en indsats for at bevare den.

skibber

Jeg har været i samme båd som dig da jeg skiftede over til en anden ISP som
jeg bruger nu, så jeg måtte tage et NetPlus abonnement hos TDC for at beholde
min E-mail adresse åben og så henter og sender du din mail som du altid har
gjort,du får også et opkalds nummer du kan bruge med moden men det bruger jeg
overhovedet ikke,henter og sender via deres pop og smtp som jeg altid har
gjort for det jeg betaler et lille beløb til TDC hver md.

Det nytteder noget at flytte mail adressen over i deres Free mail som kun kan
bruges via webmail og med andre begrænsninger.

Så tag en snak med TDC, jeg er godt tilfreds og har mine mail adresse hos TDC
kørende som de altid har gjort,og mit internet er hos en anden ISP.

/skibber

Klaus Alexander Seistrup

Jesper Lund skrev:

> Eller 45 kr/år for .dk domæne, DNS hos GratisDNS (gratis) og
> mail hosting via Gmail (gratis).

Og så kan man bede Gmail om at hente post fra den tidligere konto
vha. POP3, og sætte Gmail op så man kan sætte afsenderen til enten
den nye eller den gamle emailadresse.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

On Sat, 17 Jan 2009 12:48:40 +0100, "skibber" <fred...@gmail.com>
wrote:

Hej Skibber,

Det lyder interessant. Vil det sige, at du med dit NetPlus abonnement
har fuld adgang til TDC's mailservice, altså også webmail, virus- og
spamfilter samt den udvidede mailbox på 250 mb? Og hvordan betaler du?
Jeg fik at vide, at man får en regning en gang om året. Er det
korrekt?

skibber

Det kører fulstændigt som en alm. konto hos dem med alle de
service du nævner.

Jeg betaler lige denne en gang på Giro over min bank, men det er
fordi at jeg har slettet alle mine TDC Pbs tilmeldinger for at starte på en
frisk så min NetPlus Abonnement kommer så også over på PBS.

Jeg betaler 3 mdr ad gangen som er kr.147,00 med moms det der med en
gang om året har jeg ikke hørt noget om.

Så der er ikke nogen foreskel på da jeg havde Internet hos dem og nu hvor
jeg kun har NetPlus.

/skibber

Frank Damgaard

skibber skrev:

> [...]
>
> Jeg betaler 3 mdr ad gangen som er kr.147,00 med moms det der med en
> gang om året har jeg ikke hørt noget om.

jeg har det sådan at der betales en gang om året for netplus, jeg ved ikke helt hvordan
det blev sådan, og om man muligvis engang kunne vælge betaling et år ad gangen.
Men på den måde kan man beholde sin gamle tdc/teledanmark mailkonto.
Det er måske en lidt dyr måde for en mailkonto, så jeg er langsom ved
at afvikle brugen af den gamle emailkonto/netplus.

Tidligere kunne netplus også bruges som modemindvalg uafghængig af
telefonnummer, men den mulighed forsvandt desværre for længe siden....

skibber

Jo det er måske en lidt dyr måde at gøre det på men for mit vedkomne
vil jeg gerne bevare mine TDC mail adresse, så jeg hænger på.

Hvordan det er blevet til 3 md betaling det kan jeg ikke huske
men nu er det sådan.

Det der med at bruge moden var noget jeg fik at vide da jeg oprettede
NetPlus ,jeg skulle så bare bruge et specielt opkalds nummer
som jeg har glemt da jeg ikke har haft brug for det, men at den mulighed
er væk var jeg ikke klar over.

/skibber

On Mon, 19 Jan 2009 18:03:01 +0100, "skibber" <fred...@gmail.com>
wrote:

Det lyder godt, og det virker som om, at det bestemt er den rigtige
løsning for mig. Så får jeg det bedste fra to verdener: Telmore's helt
enkle bredbåndsabonnement og min gode, gamle mailadresse fra TDC.

Og så kan jeg fortælle, at det faktisk er muligt at betale for NetPlus
enten hvert kvartal eller en gang om året. Og det er absolut billigst
at betale en gang om året. Skibber, du betaler formentlig 588 kr. om
året, fordi du betaler hvert kvartal, men hvis du vælger at lade
abonnementet løbe et år ad gangen, så koster det kun 318 kr. Det er jo
en betydelig besparelse for præcis det samme produkt, så jeg vil da
anbefale, at du og andre lige tager en snak med kundeservice og får
det ændret.

skibber

318 kr. jo der er da lidt at spare, dethavde jeg såmænd ikke tænkt over
men jeg vil da lige tale Tdc kundeservice og lave det om.

/skibber