Tiscali og opsigelse

Andreas Falck

Endnu engang har Tiscali vist deres arrogante ligegladhed med kunder
ved ikke at bekæfte opsigelse af abbonnement.

Jeg har den 10/6-2003 opsagt mit abb. til ophør den 31/7-2003,
gentaget denne den 10/6-2003 sammen med en klage over endnu en forkert
og fejlbehæftet faktura (man kan åbenbart ikke gange et tal med 3 og
skrive det på en faktura uden at indføje adskillige fejl på en
faktura).

Jeg synes ganske enkelt det er en sjofel behandling Tiscali giver
deres kunder. Og kontakt til kundeservice er en by i Rusland, - jeg
gider ikke vente i hele timer på at komme igennem.

Opsigelsen er naturligvis sendt både som fax og som almindeligt brev.

Jeg skal bruge bekræftelsen på min opsigelse over for min nye udbyder.

En meget utilfreds snart tidligere Tiscali-kunde.
Andreas Falck

Thomas Hansen

On Tue, 8 Jul 2003 16:56:53 +0200, Andreas Falck <dew...@dewnull.invalid>
wrote:

Hej JEg lige modsatte problem. Tiscali påstår at jeg har opsagt mit
abonement, på trods af at jeg lige har betalt for det næste kvartal. Det
betyder at deres system lukker min linie. Jeg har i denne uge ringet 3
gange til dem for at få linien åbnet igen. Naturligvis efter at jeg har
siddet i telefonkø i over en time hvergang. Til alt held kan supporteren
åbne for linien lige med det samme, men det er da PISSE irriterende især
hvis det sker lige op til en weekend. Hvor deres support er lukket.
/Thomas

Morten E Larsen

Herfra skal også på det
kraftigste advares mod TISCALI og deres ADSL. Jeg er så uheldig at tilhøre
"Vesterbro-centralen" som ofte er nede. Mine kontrol igennem en måned::

Dato Tidspunkt Årsag
7/5 Hele dagen Email virker ikke
8/5 Hele dagen Email virker ikke
9/5 Hele dagen Email virker ikke
12/5 Hele dagen Intet virker
19/5 Fra kl 12 Opkobling lukker konstant
13/6 Hele aftenen Opkobling lukker konstant
16/6 Fra kl 14 Opkobling lukker konstant
17/6 Hele dagen -//-
18/6 Fra om eftermiddagen -//- email virker ikke
19/6 -//- -//- email virker ikke
23/6 Kl. 11 Ingen forbindelse
24/6 Fra kl. 12 -//-

Efter dette magtede jeg ikke mere, og sagde min forbindelse op pr. 4/6/03.

"Andreas Falck" <dew...@dewnull.invalid> wrote in message

Morten E Larsen

og...Andreas... Jeg har heller ikke modtaget et bekræftelsesbrev på min
opsigelse ( Sendte det Rekommenderet). Nej de er så frække at sende en ny
faktura mig på 1.119,79 DKK hvor 79,79 DKK er "renter og gebyr".

Jeg agter ikke at betale......jer andre..... Hvad gør vi?

Morten

"Morten E Larsen" <merns...@despammed.com> wrote in message

Andreas Falck

Morten E Larsen merns...@despammed.com skrev dette:

> [...]
> og gebyr".
>
> Jeg agter ikke at betale......jer andre..... Hvad gør vi?

Jeg fik naturligvis også en forkert faktura, der ikke tog højde for at
jeg havde opsagt mit abb med virkning fra og med 31/7-2003, endvidere
var fakturaen pålagt nogle mystiske reguleringer for de 2 foregående
kvartaler, reguleringer der både var forkerte og som allerede
tidligere var blevet foretaget med de rigtige beløb og perioder.

Jeg har derfor ikke betalt den fremsendte faktura, men kun betalt den
normale abb.-pris for en måned 1/7-31/7 2003 og på indbetalingen
naturligvis anført begrundelse med henvisning til min opsigelse og min
indsigelse mod den fejlbehæftede faktura.

Jeg er så pisse træt af deres totalt uduelige og komplet inkompetente
administration at jeg er bedøvende ligeglad om de sender mig rykkere
for de ukorrekte og fejlagtige beløb, om de truer med inkasse, eller
hvad pokker de inkompetente døgennigte kan finde på.

pr. 1/8 2003 har jeg abb hos en Tele2, hvor jeg i forvejen har flyttet
både mine fastnettelefoner og mine mobiltelefoner, samt en
opkalds-internetforbindelse der bare fungerer uden problemer.

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse
*** *Alle med debatforum* ***

Hans

"Morten E Larsen" <merns...@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 24/6 Fra kl. 12 -//-
>
> Efter dette magtede jeg ikke mere, og sagde min forbindelse op pr. 4/6/03.

Det minder lidt om et tilfælde jeg var ude for med en isdn dial-up
forbindelse. Den holdt op med at fungere fra dag til dag. De fandt aldrig ud
af hvad der var galt, gad ikke undersøge det, og foretog sig i øvrigt ikke
andet end at udsende regninger. Da der blev skiftet til TDC med samme
hardware, kørte det fra starten og har gjort det lige siden.

Godt gået Tiscali - Øv!

/ Hans

Peter T.

Andreas Falck wrote:

> Endnu engang har Tiscali vist deres arrogante ligegladhed med kunder
> ved ikke at bekæfte opsigelse af abbonnement.

[snip atter en historie om dårlig service fra tiscali]

Jeg bliver efterhånden pænt nervøs for at sætte min planlagte flytning af
et domæne fra tiscali til andet hostingfirma i gang, med alle de dårlige
oplevelser om tiscali, jeg har læst herinde. :/

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Hans

"Peter T." <pin...@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> et domæne fra tiscali til andet hostingfirma i gang, med alle de dårlige
> oplevelser om tiscali, jeg har læst herinde. :/

Det har jeg prøvet og det lykkedes, men ikke helt uden knuder. Det normale
ved redelegering af et domæne er, at meddelelsen til Tiscali fra dit
fremtidige hostingfirma betyder at du opsiger dit web-hotel hos Tiscali, fra
og med den dato redelegeringen udføres. Det er altid det nye hostingfirma
som skal meddele den eksisterende udbyder, at der ønskes en redelegering.

Det ser dog ud til at de har fat i en længere del af rebet med deres nyeste
betingelser, da de skriver at der er 3 måneders skriftlig opsigelse. Dette
betyder ikke at du ikke kan redelegere dit domæne når du ønsker det, men du
bliver nok nødt til at betale hele perioden ud. Under alle omstændigheder
skal du rette skriftlig henvendelse til Tiscali omkring din opsigelse, og
virkelig bøje tingene i neon med de relevante brugernumre, og de services du
ønsker at nedlægge.

I de 5 tilfælde jeg har prøvet det er filmen dog knækket på et punkt alle
gangene: DNS opslaget på dit domæne bliver ikke fjernet på Tiscalis servere
før flere uger efter redelegeringen. Det betyder at de som bruger Tiscalis
DNS ikke kan få fat på dit redelegerede domæne på de nye servere før Tiscali
får "noset" sig til at fjerne dit domæne fra deres database. Jeg ved ikke om
det er blevet bedre, men sådan har det været indtil for ca. 3 måneder siden.

Jeg forstår udmærket din betænkelighed, men der er efterhånden så mange
tilbud om hosting, hvor der kan spares et betydeligt beløb på årsbasis.

/ Hans

John Sahl

Hans wrote:
> [...]
> domæne fra deres database. Jeg ved ikke om det er blevet bedre, men
> sådan har det været indtil for ca. 3 måneder siden.

Dette problem er løst.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Morten Kjaer Nielsen

On Thu, 10 Jul 2003 02:25:42 +0200, "Hans"
<kv...@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> wrote:

>Det har jeg prøvet og det lykkedes, men ikke helt uden knuder. Det normale
>ved redelegering af et domæne er, at meddelelsen til Tiscali fra dit
>fremtidige hostingfirma betyder at du opsiger dit web-hotel hos Tiscali,

Nej, der var normalt tilbage i 1999, det er det bestemt ikke længere.

At lukke en kundes løsning er simpelthen for farligt på baggrund af en
zone flytning, og der bliver oplevet alt for mange fejl hvis man
lukker en kundes løsning.

>Det er altid det nye hostingfirma
>som skal meddele den eksisterende udbyder, at der ønskes en redelegering.

Nej, det er registry der skal meddele dette.

>nyeste
>betingelser, da de skriver at der er 3 måneders skriftlig opsigelse. Dette
>betyder ikke at du ikke kan redelegere dit domæne når du ønsker det,

Man kan altid redelegere sit domæne, det skal den nuværende udbyder
slet ikke blandes ind i, udover at nedtage zonen når registry beder om
det. Det er så knap så vigtigt, når man som ved Tiscali har langt de
fleste hosted domæner på navneservere som ikke benyttes af access
kunder til opslag.

Jeg ved så ved Tiscali at man ved den skriftelig opsigelse kan
fortælle at løsningen skal lukkes ned straks.

>men du
>bliver nok nødt til at betale hele perioden ud.

Ja.

--
Morten!

Hans

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.19...@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:lktqgvojequspktuo...@4ax.com...

> [...]
>
> At lukke en kundes løsning er simpelthen for farligt på baggrund af en
> zone flytning, og der bliver oplevet alt for mange fejl hvis man

Der bliver jo heller ikke lukket, domænet bliver blot redelegeret.

> Nej, det er registry der skal meddele dette.

Muligt - men det er stadigvæk det overtagende hostingfirma som varetager
henvendelse til den administrative instans. Hvordan det udføres i praksis er
vel kunden uvedkommende, blot der bliver givet besked når redelegeringen er
udført.

> Det er så knap så vigtigt, når man som ved Tiscali har langt de
> fleste hosted domæner på navneservere som ikke benyttes af access
> kunder til opslag.

Det er så noget relativt nyt, da det var ret irritende at skulle finde en
alternativ navneserver indtil domænet var fjernet fra Tiscalis servere.

/ Hans

Morten Kjaer Nielsen

On Thu, 10 Jul 2003 16:58:02 +0200, "Hans"
<kv...@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> wrote:

>Der bliver jo heller ikke lukket, domænet bliver blot redelegeret.

Ja, men ville du ikke opsige?

> [...]
>vel kunden uvedkommende, blot der bliver givet besked når redelegeringen er

Ja, men hvad har det med opsigelse at gøre?

--
Morten!

Erik Nielsen

On Wed, 9 Jul 2003 03:38:13 +0200, "Morten E Larsen"
<merns...@despammed.com> wrote:

> [...]
>faktura mig på 1.119,79 DKK hvor 79,79 DKK er "renter og gebyr".
>
>Jeg agter ikke at betale......jer andre..... Hvad gør vi?

Som jeg skrev i tråden "ADVARSEL TISCALI" har jeg heller ikke hørt fra
firmaet, hverken vedr. min opsigelse eller min klage over uretmæssigt
opkrævede opkaldsafgifter på i alt ca. 145 kr.

Jeg har betalt alle regninger indtil opsigelsesdatoen, og har altså nu
et tilgodehavende hos Tiscali.

Og nu har jeg fået en regning for Super Surfer (60 min/dag til fast
pris) for den første måned efter opsigelsesdatoen. Fra denne dato har
jeg ikke benyttet Tiscali til hverken opkald eller mailcheck (min mail
satte jeg til viderestilling inden opsigelsesdatoen).

www.lortetiscali.dk er der tilsvarende og andre beretninger, men
her er der også et eksempel på, at man som kunde har en god sag i
forbindelse med incassosag MOD Tiscali.

--
Erik Nielsen
Rønne

Hans Paulin

Morten E Larsen wrote:

> Jeg agter ikke at betale......jer andre..... Hvad gør vi?

...opsagde pr. 31.12.02 Tiscali SuperSurfer via snailmail med
post-kvittering grundet 3-4 på hinanden følgende overfakturerede
regninger - på trods af gentagne klager i intern gruppe ingen ændring...

...er dog ikke blevet faktureret for 84 dage i 2002, så summa sumarum
hænger udgifterne sammen...

...har haft CC siden 31.12. og har ingen problemer haft med dem endnu -
tværtimod...

Hans

Andreas Falck

Andreas Falck dew...@dewnull.invalid skrev dette:

> Endnu engang har Tiscali vist deres arrogante ligegladhed med kunder
> ved ikke at bekæfte opsigelse af abbonnement.
>
> Jeg har den 10/6-2003 opsagt mit abb. til ophør den 31/7-2003,
> gentaget denne den 10/6-2003

[ ... ]

Stadig ikke en eneste reaktion fra Tiscali

Det er ganske enkelt for dårligt at de ikke gider svare bekræftende på
en opsigelse.

Man burde gå til pressen med dette!

mvh
Andreas

der er godt og frundigt træt af at blive pisset på af Tiscali
med deres elendige manglende kundeservice

Erik Nielsen

On Mon, 14 Jul 2003 07:28:10 GMT, spamf...@post.cybercity.dk (Erik
Nielsen) wrote:

> [...]
>
>Og nu har jeg fået en regning for Super Surfer (60 min/dag til fast
>pris) for den første måned efter opsigelsesdatoen.

Jeg har efterhånden fået 3 regninger for i alt 3 måneders abonnement.

I dag har jeg modtaget brev fra Tiscali, hvor de skriver, at de
imødekommer min klage og vedlægger 2 kreditnotaer for de 2 første
regninger for perioden efter den dato, hvor abonnementet blev sagt op
til.

Brevet nævner ikke, hvorvidt Tiscali vil behandle den anden del af
klagen, som var et krav fra mig for de opkaldsafgifter, der blev
krævet for meget op fra april 2002 til november 2002.

Erik Nielsen

On Tue, 26 Aug 2003 10:25:33 GMT, spamf...@post.cybercity.dk (Erik
Nielsen) wrote:

> [...]
>imødekommer min klage og vedlægger 2 kreditnotaer for de 2 første
>regninger for perioden efter den dato, hvor abonnementet blev sagt op

Den sidste regning fik jeg for et par uger siden:
Faktura, dateret 12-08-03, for 1 måneds Super Surfer 05-07-03 -
04-08-03, kr. 118,00 til betaling 11-09-03.

Og i dag den 3/9-03 har jeg fået 2 kreditnotaer:

1) Dateret 25-08-03 vedr. delvis udligning af faktura ____ for
ubenyttet periode 25-07-03 - 04-08-03, kr. 37,66.

2) Dateret 01-09-03 vedr. udligning af faktura ____ grundet
opsigelse, kr. 80,34.

I alt altså kr. 118,00 inkl. moms.

Det lader til, at de omsider har registreret og behandlet opsigelsen.

Men klagen vedr. for meget betalt i opkaldsafgift lader vente på sig,
og tiden må være moden til at klage til Teleankenævnet.