gratisdns ændre opsætning

xdzgor

Hej - er der nogen der ved om det er muligt at slette dns-opsætningen på gratis-dns for et af ens domæner (ikke forbundet til gratis-dns webhotel), uden at man skal logge ind til deres admin-interface? Jeg kan nemlig ikke huske min login, og gratis-dns "glemt adgandskode" funktion virker ikke.

tak for hjælpen

Leif Neland

xdzgor forklarede den 17-01-2015:
Du mener at den emailadresse, du har på din brugerkonto ikke virker.

Hvis du ikke kan få den til at virke, må du prøve at overtale gratisdns
om at du ejer domænet, og få gjort det nødvendige.

Forvent at du må betale for det, og at kundeservice er uforskammet.

Leif

--
Je suis Charlie

Michael Kjærsgård

> Hej - er der nogen der ved om det er muligt at slette dns-opsætningen på gratis-dns for et af ens domæner (ikke forbundet til gratis-dns webhotel), uden at man skal logge ind til deres admin-interface? Jeg kan nemlig ikke huske min login, og gratis-dns "glemt adgandskode" funktion virker ikke.

Prøv at gå til http://digwebinterface.com skriv dit domæne navn i det
store "Hostnames or IP-address"-felt og vælg SOA i "Type" og tryk Dig.
Så fremkommer info om hvilken mailadresse du har registreret domænet
under hos GratisDNS, måske det hjælper dig videre?

Alternativt kan du oprette domænet på f.eks. http://quickdns.dk og så
redelegere domænet hertil via.
https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/redeleger-domaenenavn/
Jeg mener GratisDNS herefter sletter domænet efter 5 uger, skulle du
ønske at vende tilbage kan du oprette domænet under en ny bruger herefter.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

xdzgor

On Saturday, 17 January 2015 22:44:29 UTC+1, Leif Neland wrote:
> xdzgor forklarede den 17-01-2015:
> >
> Du mener at den emailadresse, du har på din brugerkonto ikke virker.

Det er godt nok en "gammel" adresse, jeg ikke ellers bruger - men jeg kan godt sende mails til og fra denne adresse selv.

> Hvis du ikke kan få den til at virke, må du prøve at overtale gratisdns
> om at du ejer domænet, og få gjort det nødvendige.
>
> Forvent at du må betale for det, og at kundeservice er uforskammet.

Ja, jeg så godt nok der var gebyr på. Det kan jeg sådan set ikke klage over, eftersom dns-servicen er gratis...

xdzgor

On Sunday, 18 January 2015 00:25:02 UTC+1, Michael Kjærsgård wrote:

> [...]
> Jeg mener GratisDNS herefter sletter domænet efter 5 uger, skulle du
> ønske at vende tilbage kan du oprette domænet under en ny bruger herefter.

God ide, tak. Det prøver jeg.