God udbyder af virtuel maskine hosting i DK søges

Jakob Bohm

Hej gruppe,

Jeg sï¿œger efter en god udbyder af virtuelle maskiner / virtuelle servere
/ VPS cloud i DK.

Grundkravene er ligetil:

- Fysisk og netvᅵrksmᅵssigt placeret i DK (altsᅵ ikke en dansk
forhandler af udenlandsk hosting).
- Fuld root/admin adgang til at sï¿œtte maskinerne op som vi selv vil,
altsᅵ ikke en konto pᅵ en delt webserver e.l.
- Windows og Linux understï¿œttet.
- Ordentlig kvalitet af udstyr og drift. Ikke noget med maskiner der
gï¿œr ned, langsomme netvï¿œrk, fejlopsat DHCP, 3. rangs DNS og forkert
hï¿œndtering af ï¿œndringer.
- Ikke over-managed. Ikke noget med at de vil rode pᅵ ens maskiner
eller blande sig i domï¿œner.
- 100% privacy. De kigger ikke pᅵ maskinerne uden en dansk dommerkendelse.
- Reverse DNS efter eget valg.
- Evt. IPv6.
- Evt. Mulighed for at kᅵre egen mailserver (altsᅵ ikke det sᅵdvanlige
"brug vores relᅵ" vrᅵvl).

Bruger i dag meebox (tidl. cloud.dk) og er ved at vï¿œre skuffet.

Enjoy

Jakob
--
Jakob Bohm, MSc.Eng., I speak only for myself, not my company
This public discussion message is non-binding and may contain errors

Krabsen

Den 29-09-2014 08:02, Jakob Bohm skrev:
> [...]
> "brug vores relᅵ" vrᅵvl).
>
> Bruger i dag meebox (tidl. cloud.dk) og er ved at vï¿œre skuffet.

Uden at vide, om de opfylder alle krav, sᅵ snak med enavn.dk..
Vi bruger dem til mange domï¿œner (ikke egen server), og kvalitet og
support er som den slags skal vï¿œre..

Jakob Bohm

Ser mere interessant ud end jeres firmanavn antydede. Ved kig pᅵ jeres
hjemmeside opstï¿œr dog nogle oplagte spï¿œrgsmï¿œl, som jeg ikke kan finde
pᅵ hjemmesiden:

1. Er der en teknisk specifikation pᅵ jeres virtuelle servere, udover
den kortfattede salgs-side?

2. Gᅵlder jeres regler om CPU forbrug ogsᅵ for virtuelle servere (jeres
salgsbetingelser omtaler kun dedikerede servere og delt webhosting)?

3. Hvad er grï¿œnser og priser for trafik?

4. Hvad er begrï¿œnsninger for e-mail porte (port 25 etc.)?

5. Er priserne inkl. eller ekskl. Windows-licens, og i sᅵ fald hvilken?

6. Kan man selv vï¿œlge Linux-distribution?

7. Hvad er forventet/garanteret oppetid?

8. Hvad er varsel ved planlagt nedetid?

9. Hvis man har flere virtuelle maskiner, vil disse blive fordelt pᅵ
flere hosts sᅵ samlet oppetid ᅵges, eller vil de blive lukket ned samlet
hver gang der skal laves service pᅵ fᅵlles hardware?

10. Hvis man har flere virtuelle maskiner, kan disse tale sammen over et
privat VLAN, eller skal det hele ske over de offentlige IP-adresser?

11. Er der IPv6?

12. Hvorfor er jeres webside dateret i 2012?

(Jeg er relativt erfaren og har benyttet andre cloud-udbydere i tidens
lᅵb, de nᅵvnte spᅵrgsmᅵl bygger pᅵ erfaringer fra disse).

Krabsen

Du bï¿œr nok rette spï¿œrgsmï¿œlene til enavn.dk :-)

..som det fremgï¿œr at mit forslag, er jeg kunde, ikke ansat..
og ja, deres hjemmeside kunne godt vï¿œre bedre og mere informativ, men
til gengï¿œld svarer supporten normalt hurtigt og kompetent..

Anders Wegge Keller

On Mon, 29 Sep 2014 08:02:36 +0200
Jakob Bohm <egenagwem...@jbohm.dk> wrote:

> Hej gruppe,
>
> Jeg søger efter en god udbyder af virtuelle maskiner / virtuelle servere
> / VPS cloud i DK.

Hvorfor er det lige den skal være placeret i Danmark? Hvis det er latency
du går efter, ville du nok være bedre stillet med at sætte en cutoff der.

--
//Wegge

Jakob Bohm

Både latency og jura. Maskinen skal supplere maskiner anbragt i andre
lande, udvalgt efter global latency. DK-maskinen/-er skal primært
servicere nærområdet.

Indenfor DK er der næppe den store forskel i latency for seriøse
datacentre. Der er næppe mange der bruger millioner på redundans,
døgnbemanding, sikkerhed etc. og så ødelægger det hele med dårlige
linier til DIX og backbones, eller med langsomme overbelastede
routere.

Sonny T. Larsen

On Sun, 05 Oct 2014 20:31:27 +0200, Jakob Bohm wrote:

> Indenfor DK er der n�ppe den store forskel i latency for seri�se
> datacentre. Der er n�ppe mange der bruger millioner p� redundans,
> d�gnbemanding, sikkerhed etc. og s� �del�gger det hele med d�rlige
> linier til DIX og backbones, eller med langsomme overbelastede
> routere.

DIX betyder efterh�nden stort set intet for de fleste udbydere,
langt de fleste udveksler trafik over private peeringer.

Latency internt i DK betyder ganske rigtigt ikke alverden,
jeg har ca. 3,5 ms mellem routere i �rhus og Kbh.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."