Tiscali - suk

John Doe

Her er min kedelige Tiscali historie....
Det hele starter med at, jeg for 1 år siden modtager en defekt router.
Efter *mange* timers venten i "support", lykkes det, at få Tiscali til
at anerkende, at det rent faktisk var routeren, der ikke virkede.

Jeg skrev et brev til Tiscali, hvor jeg spurgte, om de ville fratrække
forsendelsesomkostningerne på næste regning, men jeg fik aldrig et svar.

Jeg burde have været advaret nu. Men jeg var åbenbart for naiv..

Den nye router kom, men hastigheden var forkert.. Jeg havde bestilt en
386/128 linie, men fik en 256/128.
Jeg ringede men kunne ikke komme igennem. Derfor skrev jeg flere
e-mails, som enten ikke blev besvaret eller besvaret med, at jeg skulle
henvende mig til en anden afdeling. Grineren var, da afdeling 1 henviste
til afdeling 2 der igen henviste til afdeling 1...
Efter knap 1 uge fik jeg fat i en venlig tekniker, der løste problemet.

Så kørte det hele også godt, lige indtil jeg skulle opsige min adsl.

Jeg fandt opsigelsesformularen på nettet, underskrev den og postede den
med Post Danmark 3/6-2003. (Formularen er tåbelig, de kræver 3 unikke
ref. numre som de har sendt forskellige breve... Kundenumret er ikke nok)

Tiscali svarede ikke på brevet, så derfor sendte jeg 2 e-mails til dem,
som de heller ikke har svaret på... Tiden var nu knap, da den nye
regning skulle betales 1/7.

3/7 lykkes det at komme igennem på telefonen til Tiscali, men de påstod,
at de ikke havde modtaget min opsigelse. Jeg spurgte så til mine
e-mails, hvortil de svarede at en opsigelse ikke kunne sendes pr.
e-mail. (Jeg rykkede blot for svar i disse e-mails.)

"Kan du ikke faxe din opsigelse til os" spurgte Tiscali så, hvilket jeg
gjorde. Jeg sagde det selvfølgelig hastede, da jeg ikke var interesseret
i at skulle betale for næste kvartal. Belært af tidligere erfaringer med
Tiscali, ringede jeg, for at hører, om de havde modtaget min fax. Svaret
var "Der går knap 1 dag, før vi modtager faxen elektronisk".

Dagen efter ringer jeg igen, og får bekræftet at faxen er modtaget.
MEN de vil ikke anerkende min opsigelse før denne dato, da de jo "ikke
har modtaget min opsigelse før nu."

Jeg bliver nu sur, og siger det da ikke kan være rigtigt. Jeg har jo
sendt et brev plus e-mails, og dem har de ikke svaret på, så de kan da
ikke bare sætte en ny dato. Men de er hverken til at hugge eller stikke
i. Jeg foreslår så, at de sende en ny regning svarende til 1 ekstra md.,
men det vil Tiscali ikke. De siger jeg skal betale for hele næste
kvartal... Jeg vil få et evt. restbeløb refunderet senere.

I dag d. 11/7 har jeg stadig ikke modtaget noget svar på nogle af mine
henvendelser. D 7/7, da jeg sidst talte med dem, sagde de, at der kunne
gå 3 uger før jeg hørte noget.

Min teori med Tiscali er, at de gør dette med vilje. Det giver dem
betaling for mindst 1 md. ekstra, og metoden er jo ganske let. De påstår
blot, at de ikke har modtaget opsigelsen.

Til sidst vil jeg blot nævne, at en af min venner har haft samme
opsigelses-historie med Tiscali. Han havde en fax-kvitteringen(som sagde
ok), men Tiscali påstod, at de ikke havde modtaget faxen....

Med venlig hilsen
Kim

PS: Konklusionen er, hold jer fra dette fusker firma!

Rudi Stegen

Hej John Doe, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Den nye router kom, men hastigheden var forkert.. Jeg havde
> bestilt en 386/128 linie, men fik en 256/128.

[...]

> Efter knap 1 uge fik jeg fat i en venlig tekniker, der løste
> problemet.

Du må have været uheldig i særklasse. Supporten kan ikke blot ændre
hastigheden på stedet, men det er alm. procedure og har været det i
omkring 2½ år.

Det første halve års tid eller så efter starten af "reel" ADSL [1] var
det sysadminen, der stod for det. Men derefter fik supporten direkte
adgang til bl.a. hastighedsændringer (o.m.a.)

[1] Jeg tænker på forsommeren 2000 som starten på "reel" ADSL. Inden da
var det kun meget då centraler, der havde det, ligesom priserne mildt
sagt også var anderledes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Martin Møller

"John Doe" <no...@nowhere.no> skrev i en meddelelse

Husk altid at sende anbefalet hvis man sklal sende noget til Tiscali.

Martin

Knud Gert Ellentoft

"Martin Møller" <mart...@hotmail.com> skrev :

>Husk altid at sende anbefalet hvis man sklal sende noget til Tiscali.

Og hvorfor skal man scrolle gennem ca. 70 linjer for at læse dit
svar?

Klip dog i det, der bliver svaret på, der er ingen grund til at
citere hele det indlæg man svarer inklusiv signatur.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Andreas Falck

John Doe no...@nowhere.no skrev dette:

[ ... ]

> Med venlig hilsen
> Kim
>
> PS: Konklusionen er, hold jer fra dette fusker firma!

Også min helt entydige konklussion

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse
*** *Alle med debatforum* ***

Iskold

"John Doe" <no...@nowhere.no> wrote in message

> [...]
>
> Tiscali svarede ikke på brevet, så derfor sendte jeg 2 e-mails til dem,
> som de heller ikke har svaret på... Tiden var nu knap, da den nye

Hvorfor sendte du ikke bare brevet (opsigelsen) anbefalet....? det har jeg
selv lært, da man så har en modtaget kvitering og det koster selvfølgeligt
noget mere, men de penge er vel givet godt ud ikk....

henrik petersen

Kenneth

Fordi at de også har præsteret at smide anbefalede breve væk .

Mvh
Kenneth