TDC sætter prisen op

Mortensens

Jeg har netop fået besked om, at TDC sætter priserne op 1. jan,
forklaringen er, AT TDC som markedsledere må investere mange penge for
at hele Danmarks befolkning kan have gode telsfon- og internet
forbindelser - DET ER VIST NU VI SKAL FÅ TÅRER I ØJNENE - Jeg har en
forbindelse som jeg tester til ca. 28 Mbit ned og 4,7 Mbit op, men kan
vel reelt klare mig med mindre - Er der nogen som kender et godt
alternativ til TDC bredbånd - enten via TDC´s kobber ellet trådløst?

Mortensen

Bertel Lund Hansen

Mortensens skrev:
Hvis du bor et sted med god mobildækning, kan du overveje Oister.
Jeg har en opkobling hos dem (som midlertidig reserve) der kører
5-7/1-2 her midt i Horsens. Jeg flytter snart og skal derfor
bruge den indtil jeg evt. får noget andet. Men den kører kun på
3. Jeg skal have den opgraderet til 4 og se hvor meget den så kan
trække.

Med 15 Gbyte/måned koster den 99 kr., men da min kun er reserve,
har jeg valgt 1 Gbyte til 39 kr.

Jeg er dog vant til en 50/50 fiberlinje, så måske har jeg ikke
tålmodighed til det andet. Jeg kan nemlig godt få fiber det nye
sted. Men det vil tiden vise.

--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk

Mortensens

Bertel Lund Hansen udtrykte præcist:
Tak - det lyder absolut fornuftigt - jeg vil undersøge om dækningen er
ok her hvor jeg bor
Mortensen
Message has been deleted

Bertel Lund Hansen

Rado skrev:

> Ja de penge der i sin tid skulle være gået til det sugede
> kapitalfondene jo ud af firmaet, så nu må TDC starte forfra med at
> opbygge kapital til investeringer.

Men først skal de jo lige have betalt gælden ned.

Bertel Lund Hansen

pf skrev:

> Oister benytter 3's infrastruktur.

Det er vist ingen hemmelighed.

> Du burde fint kunne trække 20/20 igennem en LTE-opkobling hos 3 alt
> efter masteplacering, optisk sigt, din vinkel til masten og hvad der nu
> ellers spøger i dit pastorat.

LTE - er det 3?

> Alt efter data-forbrug, kan man hurtig får bugt med 1 - 15 GB på en
> primær opkobling.

Ja, men hvis jeg skal bruge den som primær, skal jeg også have et
andet abonnement.

> Om man skal gå LTE-vejen afhænger af data-forbruget + prisen for en
> relevant data-model.

Det der trækker med i retning af fiberen, er den høje upload. Det
er vanedannende.

Bertel Lund Hansen

pf skrev:

> Med LTE/4G kan du i princippet lave up/down load ens, hvis provideren
> ikke lægger begrænsninger ind i abo'et eller infrastrukturen.

Oister skriver om LTE/4G:

Download: 8-35 Mbit/s - Upload: 2-24 Mbit/s

> Det kan både Telia og selskabet 3 levere på LTE/4G ... AFAIR 100-200GB
> datamodel for =< 300 kroner/md.

Det kan Oister også. Oister har nogle fordelagtige priser for det
kombinerede forbrug jeg får. Jeg overvejer også at få fiber og så
beholde den mindste Oisterdatapakke (1 Gbyte/md) der kun koster
19 kr. (niveau 3) hvis man er mobilkunde. Så har jeg internet
overalt.