Modtager mails mange timer for sent

Erik Andersen

Jeg får dagligt nogle mail fra f.eks. Coop, Ugebrevet A4 og lignende.
De er typisk sendt f.eks. 08:35 og jeg modtager dem op til 12 timer
forsinket.
Coop skriver at det er TDC's mailserver der ikke fungerer og de vil/kan
ikke gøre noget ved det (Jeg har tdc).
Er der andre der har problemet?
Er der nogen løsning?
Det er så irriterende at få et godt tilbud når forretningen er lukket.

Mvh Erik

Jørgen Nielsen

Erik Andersen skrev:
> [...]
> forsinket.
> Coop skriver at det er TDC's mailserver der ikke fungerer og de vil/kan

Måske har Coop ret.

Jeg har eget domæne på et forholdsvis billigt Webhotel
Jeg henter dem manuelt, men en del af dem jeg har modtaget de sidste 2
uger fra Coop, har jeg hentet ½ - 1 time efeter af de er sendt og
tilsvarende for A4. I onsdags har jeg hentet A4 11 minnutter efter at
det er sendt.

> Er der nogen løsning?
Du kan jo prøve at oprette en alternativ email (Gmail, Outlook, Jubii,
eller andet)og tilmelde ovennævnte nyhedsemails, og se hvor de kommer
først.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Bertel Lund Hansen

Erik Andersen skrev:

> Er der nogen løsning?

Jeg har et webhotel der koster ca. 350 kr. om året. Der er
tilknyttet mailserver. Det drejer sig om Gigahost som jeg kan
anbefale som et godt og professionelt drevet firma. Jeg har
benyttet det siden 2006, og der har vret én eller måske to gange
hvor det har været nede i et par timer i al den tid.

https://gigahost.dk/

Man kan lave vilkårligt mange mailadresser som er tilknyttet
domænet.

--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk

Henning

On Thu, 20 Aug 2015 22:46:29 +0200, Erik Andersen
<erik-a...@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>forsinket.
>Coop skriver at det er TDC's mailserver der ikke fungerer og de vil/kan

Det er vist en sandhed med modifikationer. Jeg modtager også mails fra
COOP, checkede lige den seneste.
Den er sendt 10.44, jeg har modtaget den på min mailserver (som er hos
Jubii) kl. 11.43. Jeg tror det er COOP's egen udgående mailserver, som
skal håndtere mange tusinde mails, der er flaskehalsen.

Medlemsspecifikke mails fra Kvickly, som kun sendes til medlemmer i
den pågældende butik, er "kun" 20 minutter forsinket.