simply.com statistik virker ikke i Firefox?

Toke Norby

Jeg er en tilfreds bruger af unoeuro.com, som for nylig skiftede navn
til simply.com.

Jeg ville se statistik på mine sider og klikkede på "website" og "web
statisstck" i mit kontrolpanel, men det virkede ikke = blank side?

Efter at have rodet lidt rundt oprettede jeg en "ticket" og spurgte
deres teknikere, som rettede en lille fejl i deres opsætning, nemlig
at "web statistic" stadig pegede på unoeuro og ikke simply. Det hjalp
ikke og teknikeren spurgte mig (!) om det virkede i andre browsere
(prøver man ikke sådan noget af?). Det virkede, når jeg brugte Google
Chrome (dog figurerer navnet UNOEURO i overskriften), men det er da
fjollet, at det ikke virker i alle browsere eller er der et
"krumspring", jsg kan lave for at det virker i Firefox?

Nu har jeg sat en gul "post it" seddel på min skærm, at jeg skal bruge
Google til statistikken! Men er der en "smutvej"?

PFT Toke
--
Toke....@Norbyhus.dk
https://norbyhus.dk/

Kim Ludvigsen

Den 16.03.2020 kl. 21.42 skrev Toke Norby:

> Nu har jeg sat en gul "post it" seddel på min skærm, at jeg skal bruge
> Google til statistikken! Men er der en "smutvej"?

Statistikken virker fint hos mig, men jeg sidder med en lidt ældre
Firefox, så jeg tør ikke sige, om det er derfor. Men cookies og
webstedsdata kan drille, så prøv at slette dem.

Gå ind på simly.com, klik på hængelåsen i adressefeltet, og vælg så at
rydde cookies og webstedsdata.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Toke Norby

Kim Ludvigsen <k...@kimsside.dk> wrote:

> [...]
..snip

>Gå ind på simly.com, klik på hængelåsen i adressefeltet, og vælg så at
>rydde cookies og webstedsdata.

Tak for tip, Kim, men det hjalp ikke :-(
Jeg kan godt leve med det, og er det ikke fjollet at nedgradere, Jeg
opgraderer altid pligtskyldigt, når der kommer en ny version.

--
Toke....@Norbyhus.dk
https://norbyhus.dk/

Bertel Lund Hansen

Toke Norby skrev:

> Tak for tip, Kim, men det hjalp ikke :-(

Har du prøvet at slukke for udvidelser?

--
/Bertel

Kim Ludvigsen

Den 16.03.2020 kl. 22.55 skrev Toke Norby:

> Tak for tip, Kim, men det hjalp ikke :-(
> Jeg kan godt leve med det, og er det ikke fjollet at nedgradere, Jeg
> opgraderer altid pligtskyldigt, når der kommer en ny version.

Det bør man også, og det er også altid, hvad jeg råder til. Jeg har dog
valgt at blive på version 70.01 indtil videre, fordi der blev lavet om
på den måde, man ændrer udseendet på Firefox. Jeg er vant til at have
fanebladene under adressefelt og bogmærker, og det virkede pludseligt
ikke mere i den nyere version.

Jeg må så med skam melde, at jeg ikke har fået tjekket, om det virker i
de nye versioner igen, eller om andre har flikket noget virkende kode
sammen.

Med hensyn til dit problem, så prøv at følge Bertels råd, læs mere om,
hvordan du starter uden udvidelser her:
https://support.mozilla.org/da/kb/loes-problemer-med-fejlsikret-tilstand

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Toke Norby

Kim Ludvigsen <k...@kimsside.dk> wrote:

>Med hensyn til dit problem, så prøv at følge Bertels råd, læs mere om,
> [...]

Fint råd, d'herrer! Jeg havde fire tilføjelser og jeg fik min
statistik igen, da jeg fjernede Ghostery fra firefox. Hvad mon så er
mest "bekvemt", statistik eller add blocker?

--
Toke....@Norbyhus.dk
https://norbyhus.dk/

Jørgen Nielsen

tirsdag, 17-03-2020, Toke Norby skrev:

> Fint råd, d'herrer! Jeg havde fire tilføjelser og jeg fik min
> statistik igen, da jeg fjernede Ghostery fra firefox. Hvad mon så er
> mest "bekvemt", statistik eller add blocker?

Eller brug en anden browser til at læse statistikker.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Toke Norby

Jørgen Nielsen <nosp...@get2net.dk> wrote:

>Eller brug en anden browser til at læse statistikker.

Jow, kan være, at jeg lader den "gule seddel" hænge og håber så at
huske, hvorfor den hænger der ;-)

--
Toke....@Norbyhus.dk
https://norbyhus.dk/

Kim Ludvigsen

Den 17.03.2020 kl. 19.24 skrev Toke Norby:
> Kim Ludvigsen <k...@kimsside.dk> wrote:
>
> Fint råd, d'herrer! Jeg havde fire tilføjelser og jeg fik min
> statistik igen, da jeg fjernede Ghostery fra firefox. Hvad mon så er
> mest "bekvemt", statistik eller add blocker?

Jeg kender ikke den pågældende udvidelse, men kan du ikke
laveenundtagelse i den? Den kan vel heller ikke væreret god, hvis den
tror, der er reklamer på din statistik.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Bertel Lund Hansen

Toke Norby skrev:

> Jow, kan være, at jeg lader den "gule seddel" hænge og håber så at
> huske, hvorfor den hænger der ;-)

Du kan også bruge Firefox' "private browsing". Udvidelserne er
som default slået fra med den indstilling.

Ctrl-Shft-P

--
/Bertel

Toke Norby

>Jeg kender ikke den pågældende udvidelse, men kan du ikke
>laveenundtagelse i den? Den kan vel heller ikke væreret god, hvis den
>tror, der er reklamer på din statistik.

Det lyder logisk, Den fjerner jeg blot.
Og Bertel: Tak.

Mvh og tak for god feedback