spam fra godaddy.com-domæner?

Toke Norby

Undskyld, hvis det ikke er den rigtige gruppe, men jeg kom i tvivl om
hvor, man kunne få hjælp.

Jeg prøver her:

Jeg bliver ved med at få spammails om fx. Carsten Ree, Kjeld Kirk
Kristiansen og Mads Mikkelsens investeringer:

fx
"Kjeld Kirk Kristiansens seneste investering forbløffer eksperter og
skræmmer de store banker"

i mails fra domæner, som ligner "engangsdomæner" under godaddy.com..
Der er en unsubscribe-url, men der kommer blot en lignende mail dagen
efter fra et andet "engangsdomæne".
Jeg kan godt sætte dem ind i mit spamfilter, men det hjælper jo ikke,
når de skifter domæne lige så hurtigt, som jeg blokerer de forrige?
Hvad kan være meningen med at blive ved med at sende det? Kan man
stoppe det?

Tak og mvh
Toke

(Håber på en snarlig oplukning af DK!)

--
Toke....@Norbyhus.dk
https://norbyhus.dk/

Jan Hansen

Toke Norby skrev:

> [...]
>
> i mails fra domæner, som ligner "engangsdomæner" under godaddy.com..
> Der er en unsubscribe-url, men der kommer blot en lignende mail dagen

Betyder "engangsdomæner under godaddy.com" at de kommer fra samme IP
eller IP tæt op af hinanden? I så fald skulle de være til at blokere
ved at følge denne vejledning,
<https://superuser.com/questions/1260907/how-can-i-filter-emails-by-ip-in-thunderbird>

--
mvh Jan.