Hjælp! - Mail fra Servage/Levonline afvist som SPAM

Allan

Hej

Når man fra sit hotel hos Servage/Levonline sender mail fra dette,
benytter man mail hosten "mail-gw.levonline.com".

Denne host er imidlertid registreret i bl.a.
http://wiki.apache.org/spamassassin/Rules/RCVD_IN_SORBS_WEB
https://www.sorbs.net/lookup.shtml

Udsendte mails bliver derfor afvist mange steder (fx Stofanet)

Servage/Levonline meddeler, at de ikke ved, hvornår
mail-gw.levonline.com bliver fjernet fra spam-listerne.
De har desværre heller intet alternativ.

Hjælp!
Jeg savner nogle (bare eet!) godt alternativ.
Alle forslag er velkomne.

Med venlig hilsen
Allan

Bertel Lund Hansen

Allan skrev:

> Udsendte mails bliver derfor afvist mange steder (fx Stofanet)

> Jeg savner nogle (bare eet!) godt alternativ.

Hvis det må koste et par håndører, kan du leje et mailhotel hos
en billig udbyder, f.eks. Unoeuro. De har vist ikke et egentligt
mailhotel, men formedelst ca. 9,20 kr. om måneden kan du leje et
hotel og derved få adgang til deres mailserver.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Allan

> [...]
> mailhotel, men formedelst ca. 9,20 kr. om måneden kan du leje et
> hotel og derved få adgang til deres mailserver.

Det må gerne koste.

Jeg betaler i øjeblikket 675,- SEK om måneden hos Levonline, men altså
uden fungerende mailhotel.

Hilsen
Allan

Ivan V. Klattrup

Allan skrev:

>Jeg savner nogle (bare eet!) godt alternativ.
>Alle forslag er velkomne.

evt kunne google apps bruges som mailhotel (det gør jeg selv)
http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Allan

> evt kunne google apps bruges som mailhotel (det gør jeg selv)
> http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html

Jeg tror ikke, at jeg kan benytte Googles Apps.
Der er tale om mails, der bliver genereret automatisk på min server.
Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan jeg kan få dem sendt via Googles Apps.

(For at komme eventuelle kommentarer ang. SPAM i forkøbet, så drejer det
sig om brugere, der har glemt deres brugernavn og password og har
mulighed for at få det fremsendt via en autogenereret mail)

Med venlig hilsen
Allan

fredenf...@gmail.com

> [...]
> mail-gw.levonline.com bliver fjernet fra spam-listerne.
> De har desværre heller intet alternativ.

Er der SPF record på jeres domæne?
Tjek:
http://billigwebhotel.wordpress.com/2012/04/22/mine-mails-ryger-i-spam-mappen/

Hilsen,

Frederik

Allan

> Er der SPF record på jeres domæne?
> Tjek:
> http://billigwebhotel.wordpress.com/2012/04/22/mine-mails-ryger-i-spam-mappen/

Det vil jeg straks undersøge.

MEN, vil det hjælpe, når nu mail-hosten er registreret i diverse
spamlister? Jeg mener... Der fremsendes vel stadig oplysninger om
hvilken mail-host, jeg benytter?

fredenf...@gmail.com

> MEN, vil det hjælpe, når nu mail-hosten er registreret i diverse
> spamlister? Jeg mener... Der fremsendes vel stadig oplysninger om
> hvilken mail-host, jeg benytter?

Jamen, kan du ikke bruge en anden udgående SMTP server og så opsætte en SPF record for den nye udgående server? Så burde du være i mål.
Men jo, SPF er meget vigtigt nu om dage, ikke mindst hvis man skal sende til Exchange servere...

Hilsen,

Frederik
http://billigwebhotel.wordpress.com

Allan

Den 02-05-2012 10:09, fredenf...@gmail.com skrev:

> [...]
> Men jo, SPF er meget vigtigt nu om dage, ikke mindst hvis man skal sende til Exchange servere...

Jo, min udbyder (Levonline) tilbyder SPF, så det vil jeg få implementeret.

MEN, SPF løser vel "kun" et problem, som jeg ikke vidste, at jeg havde.
(Ikke noget nedladende i det! Det skal du have tak for!!)

MEN mit oprindelige problem kan vel kun løses ved at benytte en anden
udgående SMTP server? Eller kan jeg forvente (håbe på) at de
mail-servere, der normalt ville afvise en mail på baggrund af
spamregistret vil undtage de mails, der benytter SPF?

Grunden til, at jeg spørger, er naturligvis, at jeg er doven og gerne
vil undgå besværet med at omdirigere mine udgående mails til anden
mail-server, hvis det er muligt.

Tillægsspørgsmål:
Du skulle vel ikke vide, hvilken svar/returkode (om nogen) en Exchange
server returnerer, hvis den konstaterer, at afsenderen ikke er "korrekt"?
Så vil jeg se i min log om nogle af de afviste mails kan skyldes dette
forhold.

Leif Neland

Den 02-05-2012 18:32, Allan skrev:

> Jo, min udbyder (Levonline) tilbyder SPF, så det vil jeg få implementeret.
>
> MEN, SPF løser vel "kun" et problem, som jeg ikke vidste, at jeg havde.
> (Ikke noget nedladende i det! Det skal du have tak for!!)

Det giver ihvertfald nogle bonuspoints i spamfiltre at have den rette SPF

Leif