Forslag til stabilt og hurtigt webhotel

scootergrisen

Jeg har nu haft min hjemmeside på one.com's webhotel i nogen år og det
fungere fint til prisen, det koster ikke særlig meget men der er lidt
problemer med stabiliteten.

Af og til er MySQL serveren nede i et par minutter det sker lidt for tit
syntes jeg.
Der er problemer med deres cache server som sender gamle filer der ikke
burde være der fordi jeg har sletter dem eller sender en gammel udgave.
Også på det sidste har der være lidt med "forbidden" hvor der står man
ikke har adgang til hjemmesiden.

Så jeg vil gerne have nogen forslag til nogen bedre, mere stabile og
måske hurtigere servere.

Søren Blom

"scootergrisen" skrev

S� jeg vil gerne have nogen forslag til nogen bedre, mere stabile og
m�ske hurtigere servere.

Har brug Azero.dk i mange �r til forskelige dom�ner, kan ikke rigtig sige
noget d�rligt om dem, stabile, hurtig, hj�lpesomme (p� alle tider af
d�gnet), samt stabil pris, mener ikke at mit webhotel er steget i de 10 �r +
jeg har v�ret kunde hos dem, de er ikek helt billige, men pris og kvalitet
har det emd at f�lges af.

Venlig HIlsen

S�ren Blom
so...@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde h�re, har han s� stadig uret?

scootergrisen

> Azero.dk

Jeg skal have cirka 8 GB plads og der skal jo ogs� v�re plads til nye
ting s� hvis jeg skal have 10 GB s� bliver det vist rimeligt dyrt.
Det bliver vel 1000,- per m�ned. Men man kan ikke se prisen for 10 GB p�
siden, de har h�jst op til 5 GB.

Er det virkeligt s� us�dvanligt og have en hjemmeside med over 5 GB ?

Frank Damgaard

Den 17-09-2013 22:37, scootergrisen skrev:

> Jeg skal have cirka 8 GB plads og der skal jo også være plads til nye ting så hvis jeg
> skal have 10 GB så bliver det vist rimeligt dyrt.
> Det bliver vel 1000,- per måned. Men man kan ikke se prisen for 10 GB på siden, de har
> højst op til 5 GB.

1000 kr/md er da vist at overdrive ;-)
men måske azero ikke lige er de rette til din opgave.

til sammenligning:
root-server hos Hetzner.de fås i "tilbudsskuffen" fra 25€/md (188kr)... (serverbörse)
men så skal man selv installere og styre sin server.
Hetzner.de har også webhotel men i den dyre ende (20€/md for 10GB plads)

> Er det virkeligt så usædvanligt og have en hjemmeside med over 5 GB ?

normalt kan man på fornuftige webhoteller tilkøbe ekstra plads hvis
standard løsning ikke har nok.

Og one.com har da 30 GB plads til 23,75kr/md (men dem har du prøvet)
surftown.dk har 10GB til 23,75 (første år billigere)
.... og sådan kan du finde flere webhoteller med mere plads.

flere i sammenligning: på
http://www.hostingguiden.dk/webhotel/
http://www.webhotel-tjek.dk/billige-webhoteller.html

... ... ...

tja eller hvis man selv vil eksperimentere så en hosted rasperry pi :
http://raspberrycolocation.com/ , https://fsdata.se/server/raspberry-pi-colocation/
(der skal så blot stor nok SD kort i til ønsket lager)
firmaet drukner vist i ordrer med 90 dages opsætning.....
(og måske trafik limit er lidt lav?)

læs en anmeldelse:
http://united-coders.com/nico-heid/raspberry-pi-colocation/

men måske bedre med en rasperry-pi hjemme bag egen fiber?
strømforbrug er i hvert fald lavt på en rasperry-pi :)

sa...@danhost.dk

Du skriver du har oplevet at MySQL serveren af og til er nede. Det kan du risikere at opleve hos alle udbydere, men jeg vil sige at det ikke er særlig tit at det sker hos os.

At du ikke har adgang til din hjemmeside pga status "Forbidden" kan være rigtig mange ting, fx fejl konfiguration af apache hos din udbyder, forkert document root, forkert ejerskab på filerne, forkert rettigheder på filerne, eller det kan være din udbyders måde at fortælle at de har suspenderet dig. som sagt mange forskellige ting, så jeg kan ikke give dig et svar på det her, udover at anbefale dig at kigge i fejl loggen.

Vi kan tilbyde dig et webhotel med 15 GB diskplads, hvor du kan have tilknyttet 2 domæner (2 forskellige websites). Du får også hurtig telefonsupport, så du kan ringe ind og få hjælp til hvis du skulle opleve problemer med din side, f.eks. hvis gamle filer fortsat bliver loadet.

Prisen er 31,20 kr ekskl. - Den er højere end de andre webhoteller der foreslås her på siden, men du får altså også det ekstra med.

http://danhost.dk/produkter/webhoteller

Når du skal flytte dit indhold vil vi gerne guide dig til, hvordan du får flyttet dine mails med over uden du oplever nedetid.

scootergrisen

> http://danhost.dk/produkter/webhoteller

Hvordan kan det være priserne stiger så meget når man vil have mere plads ?

Er det helt usædvanligt at der er nogen har brug for mere end 30 GB ?

Jeg syntes bare ikke 30 GB er sådan helt vildt meget og det burde vel
være billigt nok og købe harddiske som kan have en masse plads.

Angående fri trafik betyder det så at i kunne finde på at afbryde
trafikken hvis den bliver vildt høj ?
Jeg har en lille mistanke om at det kunne være fordi trafikken er høj på
min hjemmeside også afbryder one.com måske trafikken nogen gange men det
passer sikkert ikke men det bare "sjovt" det sker så tit at der lige er
en kort periode hvor den ikke virker.

Danhost

Prisen på det 249 for et Corporate Plus er primært baseret ud fra at det er en pakkeløsning der giver dig de 30 GB plads, adgang til 20 forskellige websites på ét webhotel og specielt den funktion at du har uendeligt antal MySQL databaser.

Hvis du nu køber webhotellet med 15 GB og får brug for 30GB men ikke er interesseret i de andre ekstra funktioner der er i Corporate Plus webhotellet, så kan du sagten bare tilkøbe ekstra GB til dit eksisterende webhotel.

Umiddelbart er mit svar nej - Der skal meget til før vi overvejer at afbryde trafikken og vi tager kontakt til dig inden, hvis vi mener din trafik er for høj. Og vi tager altid højde for den enkelte kundes forbrug i stedet for at skære alle over én kamp.

De bedste hilsner
Kathrine, Danhost