Hosting af mediawiki

Troels Jacob Ringsmose Feddersen

Hej Gruppe,
Jeg er på mit arbejde blevet sat til, at finde et firma der kan hoste
en wiki. Hovedkravet til wikien er, at der skal kunne bruges en eller
anden form for user rights management, altså en gruppe af brugere (fx
kunder, der ikke er logget ind) kan se noget men ikke andet, og nogle
brugere skal kunne redigere noget, se noget mere, men ikke alt osv.

Den søgte wiki skal erstatte en hostet foswiki, der sjældent fungerer og
aldrig optimalt (at gå i detaljer, vil kræve at vi smutter over i
dk.snak.mudderkastning ;-) )

Vi vil allerhelst bruge mediawiki, da der findes et hav af udvidelses
muligheder, samt skins og lign.

Umiddelbart ville man jo bare kunne leje en VPS og så selv sætte det
hele op. Det vil dog kræve at vi også selv står for alt vedligehold,
sikkerhed og backup. Det kan vi ikke bruge tid på. Vi skal ikke til at
drive en wiki når vi nu laver et fysisk produkt.

Så alt i alt, er der nogen der har erfaring med et firma, der hoster
wikier? allerhelst mediawiki. Det gør ikke noget at det koster lidt, vi
betaler i forvejen det hvide ud af øjnene for vores nuværende løsning.
Det vigtigste er sådan set bare at det virker, og at vi har nogen at
stille til ansvar når det ikke gør.

--
mvh
Troels Ringsmose Feddersen

Anders Wegge Keller

Troels Jacob Ringsmose Feddersen <us...@example.net> writes:

> [...]
> løsning. Det vigtigste er sådan set bare at det virker, og at vi har
> nogen at stille til ansvar når det ikke gør.

Hvis du følger linkene herfra: http://www.mediawiki.org/wiki/Jobs
finder du en lille håndfuld links der kan give dig noget at søge
fra. Eller giver en google-søgning på "mediawiki professional hosting"
også en del hits. Jeg har ikke erfaring med nogle af dem, da jeg
hoster for mig selv, så jeg kan desværre ikke fortælle om der er nogen
der er særligt gode (eller det modsatte).

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

fredenf...@gmail.com

Den torsdag den 8. marts 2012 14.54.21 UTC+1 skrev Troels Jacob Ringsmose Feddersen:
> [...]
> kunder, der ikke er logget ind) kan se noget men ikke andet, og nogle
> brugere skal kunne redigere noget, se noget mere, men ikke alt osv.

Det er nogle år siden jeg har installeret MediaWiki, men det var meget let og kan gøres på alle Linux web-hoteller.

Hilsen,

Frederik
http://billigwebhotel.wordpress.com/