Surftown solgt - ny udbyder?

Kim Ludvigsen

Surftown er blevet solgt, og alle websites overflyttes til UnoEuro. Det
hele virker meget forhastet og uprofessionelt og giver risiko for
længere nedetid, så jeg overvejer at finde en anden udbyder.

Er der nogen, der har erfaring med One.com, eller som kan foreslå andre
webhoteller?

Er der nogen som ved, hvordan ydelsen er hos UnoEuro/One.com og andre?

Jeg har også nogle domæner hos Gigahost, men jeg flyttede mine mest
populære domæner væk derfra, fordi ydelsen på både webserver og database
haltede pænt efter ydelsen hos Surftown. Jeg er ikke interesseret i at
flytte de pågældende domæner over på Gigahost.

Jeg ser lige, at UnoEuro giver 14 dages penge tilbage-garanti, så det
kan måske være en løsning at bestille et webhotel hos dem for at teste
det hele og så være utilfreds og få pengene tilbage. Er der nogen som
ved, om kan man få forhåndsvist sider hos UnoEuro, selvom der ikke er
DNS til dem? Surftown har sådan en funktion, kaldet øjeblikkelig
domænealias, hvor man kan tilgå siden via et subdomæne i form af
TILFÆLDIGE-TAL.surftown.dk.

Med hensyn til det forhastede og uprofessionelle: Der kom en mail i dag
om opkøb, og om at alle domæner flyttes over til UnoEuro senest d. 5.
august. Det vil sige, 14 dages varsel midt i ferietiden.

Hertil kommer, at webserveren hos Surftown lukkes med det samme efter
flytningen, hvilket giver nedetid i forbindelse med DNS-ændringen. Og
der er ingen garanti mod problemer med kompatibiliteten, så man
risikerer lang nedetid og en masse arbejde for at få siderne op igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Michael Kjærsgård

Hvis det er til privat brug, og det ikke gør noget det er gratis, så se evt. http://ezhost.dk - har kørt meget stabilt i årevis.

Et andet bud som er meget billigt og uden oprettelse kunne være https://www.hostingdk.net/ (har ingen erfaringer)

Er det til mere seriøst brug (som dit indlæg måske kunne indikere), så er der mange der taler varmt om https://hosting4real.net/

Du kan altid redigere din lokale hosts-fil https://v5.dk/blog/rediger-hosts-filen-windows-10.html

Kan ikke udelukke at varslet om serverflytning har været så kort, det kan jeg godt forstå hvis du er utilfreds med - men selve salget har nu været kendt længe https://controlpanel.surftown.com/knowledgebase/article/349/unoeuro---faq&languagechange=Danish

--
Michael
Gratis webhotel - http://gratishotel.dk

Kim Ludvigsen

Den 23/07/2019 kl. 16.23 skrev Michael Kjærsgård:

> Er det til mere seriøst brug (som dit indlæg måske kunne indikere), så er der mange der taler varmt om https://hosting4real.net/

Det er til semi-seriøst brug. Det er absolut ikke noget, jeg lever af
eller bare har en mærkbar indtægt fra, men jeg har 500-1.500 besøgende
om dagen afhængig af årstiden, så jeg vil gerne kunne servere siderne
hurtigt. Jeg tager et kig på hosting4real.

> Du kan altid redigere din lokale hosts-fil https://v5.dk/blog/rediger-hosts-filen-windows-10.html

Åh, det havde jeg ikke tænkt på - men efter at have rodet rundt på
UnoEuros hjemmeside, ser det ud som om, de rent faktisk tilbyder en
midlertidig URL, så man kan se siden, før den offentliggøres.

> Kan ikke udelukke at varslet om serverflytning har været så kort, det kan jeg godt forstå hvis du er utilfreds med - men selve salget har nu været kendt længe https://controlpanel.surftown.com/knowledgebase/article/349/unoeuro---faq&languagechange=Danish

Jeg tror ikke, jeg har set noget om salget tidligere - i hvert fald ikke
noget om at flytte server. Jeg fandt den FAQ, du linker til, i går. De
oplyser ikke noget om den i flyttemailen. Jeg har haft fat i deres
support, hvor jeg foreslog, at de lavede en FAQ - heller ikke der fik
jeg et link til den. De svarede desuden kun på halvdelen af mine
spørgsmål og svarene var tilsyneladende heller ikke korrekte (de sagde
nej til spørgsmålet om en midlertidig URL).

Webhotellet har flere funktioner end Surftown, så det største problem er
nedetid i forbindelse med flytningen, uvisheden om ydelse - og så deres
håndtering af flytningen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Erik Ginnerskov

Den 22-07-2019 kl. 16:06 skrev Kim Ludvigsen:
> Surftown er blevet solgt, og alle websites overflyttes til UnoEuro.
Det hele virker meget forhastet og uprofessionelt og giver risiko for
længere nedetid, så jeg overvejer at finde en anden udbyder.

Jeg ser først din forespørgsel nu 3 måneder efter du skrev.

> Er der nogen som ved, hvordan ydelsen er hos UnoEuro/One.com og andre?

Jeg har brugt unoeuro i mange år og er godt tilfreds. Fin oppetid
(nærmest 100 %, har ikke erindring om "domænet nede") og fin support,
hvis man har et problem.

--
Erik Ginnerskov

--
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com