Mailserverproblemer

Kaj Mortensen

Jeg hjælper et par ældre med deres computerproblemer. Konen har fået en Ipad. Den har jeg forsøgt at oprette en mailkonto på. Det virker fint på pc.På deres gamle pc er mail en @os.dk konto. Men indgående og udgående post kan ikke etableres med pop og asmtp servere på Ipad'en. Webmail er hos Yousee og deres support til opsætning på Ipad virker ikke. Kan en eller anden hjælpe, ville jeg være taknemmelig.

Mvh.
Kaj

Jørgen Nielsen

Jeg kan ikke ud fra det du skriver se hvad der ikke virker.

Hvis du bruger pop3 kan de ikke se de emails på computeren, som iPad'en
har hentet.

Virker denne vejledning ikke
<https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mobil/ipad>

iPhone iPad og MAC eksperterne har måske svaret, og de er primært
gruppen, dk.edb.mac

--
Mvh. Jørgen

Jørgen Nielsen

24-05-2018 skrev Jørgen Nielsen:

> Jeg kan ikke ud fra det du skriver se hvad der ikke virker.
>
> Hvis du bruger pop3 kan de ikke se de emails på computeren, som iPad'en
> [...]

Der er lidt om porte med i denne
<https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mobil/iphone>

--
Mvh. Jørgen

Kaj Mortensen

Jeg har forsøgt Yousee's beskrivelse helt præcis uden positivt resultat. Indgående server og udgående server virker ikke. Derfor var det min tanke at udbyderen en mailadresse med @os.dk kunne have andre indgående og udgående servere, altså noget andet end pop3 eller asmtp servere.

Mvh.
Kaj

Jørgen Nielsen

25-05-2018 skrev Kaj Mortensen:
> [...]
> udbyderen en mailadresse med @os.dk kunne have andre indgående og udgående
> servere, altså noget andet end pop3 eller asmtp servere.

Det kan du vel se i emailprogrammet på deres computer.

os.dk er et TDC domæne, som du kan checke på
<https://www.dk-hostmaster.dk/da/find-domaenenavn>

Har du været opmærksom på SSL kryptering og serverport numre

Jeg kan ikke huske om iPad bruger port 25 som standard til smtp, men
den har i mange år været blokeret hos mangeinternet udbydere.

--
Mvh. Jørgen