Problemer med Thunderbird og Sunsite i kombination

Michael Kjærsgård

Jeg har igennem længere tid haft et irriterende problem med
kombinationen Thunderbird og Sunsite/DotSRC.

99 ud af 100 gange jeg åbner et indlæg i en gruppe får jeg i læseruden
fejl som

--
Article not found

The newsgroup server reports that it can't find the article.

Newsgroup server responded: Xref: news.sunsite.dk
dk.teknik.telefoni.mobil:152687
Perhaps the article has expired?
Try searching for article:
<5b93844e$0$677$1472...@news.sunsite.dk> (152687)
--

Hvis jeg så dobbeltklikker for at åbne i nyt vindue får jeg godt nok
indlægget, men vist med fuld header og forkert tegnsæt, og jeg kan

Jeg kan se i Wireshark at Sunsite godt nok sender hele indlægget første
gang, så det er altså ikke fordi der kommer en decideret fejl fra Sunsite.

Pt. er jeg på nyeste version 60.2.1, men problemet har bestået gennem
mange softwareversioner.

Sunsite i Forte Agent på samme PC har ikke problemet.
Eternal-september i Thunderbird har ikke problemet

Umiddelbar forskel på Sunsite og Eternal ifht. Wireshark er at Sunsite
sender 220 og så følger header og indlæg så vidt muligt i samme
TCP-pakke (men af en eller anden grund typisk med sidste få ord i en ny
pakke, også selvom den oprindelige ikke overstiger MTU).
Eternal sender derimod først en pakke kun med 220, artikel-nummer,
message-ID article\r\n og så kommer selve header og indlæg i følgende
TCP-pakke(r).

Nogen der har haft samme oplevelse og fandt en løsning?

På forhånd tak og god weekend

--
Michael