Thunderbird: hente gamle indlæg - hvordan?

Bertel Lund Hansen

I dag fik jeg brug for at hente et indlæg der ellers var faldet for min
aldersgrænse (en uge). Hvordan gør jeg det i Thiunderbird?

Jeg fandt et menupunkt med "Hent 800 meddelelser", men det bragte ikke
det tilbage som jeg skulle bruge. Derimod fik jeg et hav af gamle indlæg
som jeg ikke har brug for.

--
Bertel

Pico

Nu skriver du ikke meget om hvem der er din mail leverandør gmail,
hotmail eller evt. andre, f. eks. One.com ?
Mange gange kan man gå ind på mailsiderne hos "leverandørene" og finde
tidligere mail, slettede mail osv., har du prøvet det?

--
MVH
Pico

Bertel Lund Hansen

Den 24.09.2021 kl. 12.03 skrev Pico:

> Nu skriver du ikke meget om hvem der er din mail leverandør gmail,
> hotmail eller evt. andre, f. eks. One.com ?

Når jeg skriver "indlæg", mener jeg indlæg sendt til usenet.

> Mange gange kan man gå ind på mailsiderne hos "leverandørene" og finde
> tidligere mail, slettede mail osv., har du prøvet det?

Jeg har fuldt styr på mine mails, og de kan ikke genfindes på min
mailserver. Men det er ikke dem det drejer sig om.

--
Bertel

Pico

Den 24-09-2021 kl. 16:22 skrev Bertel Lund Hansen:

> Når jeg skriver "indlæg", mener jeg indlæg sendt til usenet.

OK, den havde jeg ikke gennemskuet.

> Jeg har fuldt styr på mine mails, og de kan ikke genfindes på min
> mailserver. Men det er ikke dem det drejer sig om.

Det undrede mig også at DU ikke havde styr på det:-)

--
MVH
Pico

Carl Drud

Jeg er ikke ekspert in TB newsreader. Men der noget med en msf fil som
er en index fil som ligger i den news folder i din profil mappe.

Og den har vel registreret den de pågældende indlæg som læste.

Den kan vist slettes (med TB lukket) og den vil blive gendannet ved
næste start.

Eller komprimer mapper. Se link nedenfor som dog er e-mail mapper, men
det burde også virke på news mappen.

https://support.mozilla.org/en-US/kb/compacting-folders

Men igen jeg er ikke TB ekspert

--
Carl

Bertel Lund Hansen

Den 24.09.2021 kl. 21.05 skrev Carl Drud:

> Jeg er ikke ekspert in TB newsreader. Men der noget med en msf fil som
> er en index fil som ligger i den news folder i din profil mappe.

Min løsning blev at afmelde abonnement på gruppen, rette gemmetiden til
30 dage, og så igen oprette abonnement. Nu har jeg de ønskede indlæg.

--
Bertel