Eksportere mails fra Outlook, fejler

Mortensens

Jeg har haft lidt knas med min Outlook 2007, og vil nu gerne sikre at
det hele ikke pludselig er væk, men - når jeg vil eksportere kommer der
efter kort tid en dialogboks med følgende ordlyd:
Computeren mangler diskplads på det drev, der indeholder datafilen. Tøm
mappen Slettet post, eller skab mere pladspå drevet ved at slette nogle
filer. Adgang blev nægtet. Kontroller, at disken ikke er fuld eller
skrivebeskyttet, og at filen ikke er i brug.
Disken er på 194 GB, og der er 98 GB ledig, så som jeg ser det, er der
ikke pladsproblemer.
Er der nogen herinde, som har et bud på, hvad der kan være galt, og
hvad jeg evt. kan gøre for at løse problemet ?
mvh
Mortensen

David Eriksen

Hvad sker der hvis du prøver at gemme på usb disk

--
David Eriksen

Jørgen Nielsen

02-01-2017 skrev Mortensens:
> Disken er på 194 GB, og der er 98 GB ledig, så som jeg ser det, er der ikke
> pladsproblemer.

Er disken formateret i FAT32, for så kan filen vel max være 4 GB.

--
Mvh. Jørgen

Mortensens

Jørgen Nielsen skrev:
Disken er NTFS formateret, så det skulle ikke give problemer

Mortensens

David Eriksen har bragt dette til os:
Så sker der det - at det virker, men jeg fatter ikke hvorfor, der er
masser af plads på det drev der indeholder datafilen, og masser af
plads på det drev, hvor jeg ønsker at lagre, jeg har prøvet flere, som
alle har mere ledig plads end den usb nøgle jeg problemer lagrede på,
uden problemer.
Jeg er stadig modtagelig for gode bud på, hvorfor det ikke kan lade sig
gøre, på en af de interne hd.
Tak for dit input
Mortensen

David Eriksen

Den 03-01-2017 11:22, Mortensens skrev:

> [...]
> problemer lagrede på, uden problemer.
> Jeg er stadig modtagelig for gode bud på, hvorfor det ikke kan

Ja, det må kunne løses

> Tak for dit input

Velbekomme

--
David Eriksen

Erik Ginnerskov

Den 02-01-2017 kl. 21:20 skrev Mortensens:
> [...]

> Er der nogen herinde, som har et bud på, hvad der kan være galt, og hvad
> jeg evt. kan gøre for at løse problemet ?

Ikke et bud på årsagen, men en mulig måde at omgå problemet, hvis man
ikke råder over et eksternt medie at eksportere til:

Opret på Skrivebordet en mappe, kald den f.eks. Mails. Hold mappen åben
og træk så dine mails over i mappen (der oprettes en kopi), hvor de vil
blive gemt som .eml-filer mail for mail. Derefter kan de nemt trækkes
ind i en ny installation - eller i f.eks. Thunderbird.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov

Mortensens

Erik Ginnerskov skrev:
Tak - Det kunne være en god løsning, da jeg ikke rigtig har tillid til
min Outlook 2007 mere

Pico

Jeg ved ikke med Outlook, men supporten til Microsoft Live Mail stopper
jo nu så det var måske en god ide at skifte til Thunderbird som jeg
kraftigt kan anbefale.

--
MVH
Pico

Bertel Lund Hansen

Pico skrev:

> Jeg ved ikke med Outlook, men supporten til Microsoft Live Mail stopper
> jo nu så det var måske en god ide at skifte til Thunderbird som jeg
> kraftigt kan anbefale.

Thunderbird er etglimrende mailprogram, og så er man ikke bundet
til hvilke nye påhit Microsoft laver hvad mailprogram angår. Hvis
man dertil vælger en portabel version, så kan hele mappen
kopieres til en backup eller en helt anden computer med Windows.
Den bliver ikke flettet ind i styresystemet.

--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk obese.dk

David Eriksen

Den 04-01-2017 12:39, Pico skrev:

> Jeg ved ikke med Outlook, men supporten til Microsoft Live Mail
> stopper jo nu så det var måske en god ide at skifte til
> Thunderbird som jeg kraftigt kan anbefale.

Nu er Outlook for det meste en del af Office pakkerne, så
det er nok ikke sandsynlig at support ophører...ellers vil
jeg give dig ret mht. Thunderbird som jeg selv bruger
portable version af og den findes ikke på dansk, men har
til gengæld så mange addons at man næsten kan få den
til at lave kaffe :-)

--
David Eriksen

Bertel Lund Hansen

David Eriksen skrev:

> jeg give dig ret mht. Thunderbird som jeg selv bruger
> portable version af og den findes ikke på dansk,

Jeg har heller ikke gidet makke med en dansk version, men hvis
jeg ikke husker galt, kan man manuelt installere en dansk
sprogpakke. Hvis det er rigtigt, er det garanteret beskrevet på
Kim Ludvigsens hjælpesider.

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Kim Ludvigsen

Den 04-01-2017 kl. 19:30 skrev Bertel Lund Hansen:

> Thunderbird ...
> Hvis man dertil vælger en portabel version, så kan hele mappen
> kopieres til en backup eller en helt anden computer med Windows.
> Den bliver ikke flettet ind i styresystemet.

Det samme gælder for den almindelige version af Thunderbird. Eneste
forskel er placeringen af mappen med ens brugerdata.

Man kan for øvrigt vælge en anden placering end standardplaceringen i
den almindelige Thunderbird, der skal dog så lige være en henvisning på
standardplaceringen til den nye placering.

Jeg vil klart anbefale standardversionen - oversætteren bliver så glad,
når man bruger hans arbejde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Mortensens

David Eriksen frembragte:
Min løsning med Outlook er stadig kun den med usb nøglen, og jeg orker
næsten ikke flere eksperimenter, men mig og Outlook har jo trods alt
snart fulgtes ad i 10 år, og I kender den med at gammel kærlighed ikke
ruster - men måske skulle jeg alligevel give Thunderbird en ny chance,
jeg har den faktisk installeret, men har ikke synes, at jeg "kunne få
det som jeg ville have det", men kan på jeres svar læse, at den ikke er
så ringe endda, og jeg kan utvivlsomt få hjælp på Kim Ludvigsens
hjemmeside, hvis noget ikke er som jeg forventer .......
Tak for jeres hjælp og indspark, gid den positive tone, som er gået
rent igennem i denne tråd kunne blive standard i alle grupper.
Mortensen