IMAP: Skift fra en udbyder til en anden

Bertel Lund Hansen

Min søster har skiftet webhoteludbyder. Hun bruger IMAP til mails
og hun har mange mails liggende. Der er allerede lukket for den
gamle udbyder, men hun har alle mails liggende lokalt.

Findes der en måde så hun kan få dem flyttet ud på den nye server
(ud over at gensende 1,5 Gbyte data)?

Hun bruger en opdateret Thunderbird.

--
/Bertel

Kim Ludvigsen

Der er sikkert en fælde i dit spørgsmål, siden du spørger, for det burde
være meget simpelt:
Opret den nye konto i Thunderbird.
Flyt mailene fra mapperne i den gamle konto over i mapperne i den nye konto.

Mailene skal selvfølgelig overføres til serveren, hvilket tager tid, men
de skal ikke gensendes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Mcwm

Flyt til ny mappe bør nok lige udskiftes med et Kopier til ny mappe. Er
mappen sat til at synkronisere med server(Som jo er tom) strittes
filerne ud.

I min Thunderbird er synkronisering MOD serveren ikke default.

At Bertel så skriver "Findes der en måde så hun kan få dem flyttet ud på
den nye server(ud over at gensende 1,5 Gbyte data)?" kan man kun undre
sig over