Thunderbird er blevet irriterende

Bertel Lund Hansen

Der er nogle opgraderinger i Thunderbird der er ret irriterende. For et
par uger siden var der et af mine scripts der var gået i udu. Det bruger
jeg til at aflæse nogle bestemte mails og gemme bestemte oplysninger derfra.

Problemet vist sig at være Thunderbirds 'kreative' opgradering af
emnelinjen. Hvor selve mailens emnelinje f.eks. er:

Re: Regulering af udbetalte beløb

skriver Thunderbird når man gemmer mailen i stedet for:

Re: Regulering af udbetalte beløb - [navn] [mailadresse]
- [dato+klokkeslet].eml

Hvad skal jeg dog med det pjat? Jeg kan godt selv læse en mail og se
afsender og tidspunkt hvis jeg skulle få brug for det.

Noget endnu mere irriterende er at den nu klipper i afsenderen. Jeg fik
i dag en mail hvor afsenderen kun havde angiver sin mailadresse. Jeg
tager en fiktiv mail som eksempel:

<afsender@domæne.tld>

I oversigten over mine mails står der så bare:

afsender

Det betyder at jeg selv vil stå som "gadekryds" når jeg skriver med min
offentlige adresse. Genialt - NOT!

--
Bertel