Tunderbird

Pico

Hej.
Jeg har lige opdaget at jeg under Apps & Funktioner i Win 10 har 2
udgaver af Thunderbird henholdsvis 52.2.1 og 52.9.1.
Det er jo lidt fjollet, skar der noget ved at slette den ældste der er
fra d. 2/5 ?
--
MVH
Pico

Kim Ludvigsen

Tjek lige først, hvilken af dem du bruger:
Start Thunderbird
Klik på menuknappen (den med de tre streger)
Klik på menupunktet Hjælp
Klik på Om Thunderbird

Hvis det er 52.9.1, kan du godt slette den gamle version fra App &
Funktioner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Pico

Jeg så nu direkte i Hjælp i Menulinjen at det var ver. 52-9-1, men for
alle tilfældes skyld lavede jeg en Backup med MosBackup hvorefter jeg
afinstallerede. Derefter var Thunderbird fuldstændig væk :-(
Der var så ikke andet at gøre end at installere programmet på samme
plads, det blev så til ver. 60 og med alt som førhen, samtlige
mail,kontoer osv. Der var så ikke brug for backuppen, men så har jeg da
lige fået opfrisket MosBackup og lavede også en af Firefox.
Pudsigt nok har Firefox også 2 forskellige version udgaver i Apps &
Funktioner, de får lov at blive der for åbenbart er der kun en
installation af Tunderbird og Firefox så det er fint nok.

--
MVH
Pico

Kim Ludvigsen

Den 17-09-2018 kl. 22:45 skrev Pico:

Jeg overvejede også at skrive, at du bare kunne afinstallere begge og så
installere den nye version 60, men der er nogle, som har haft lidt
problemer med version 60, fordi der er ændret på den måde, som
udvidelser håndteres på. Hvis du får problemer, så sig til, så kan jeg
hjælpe dig med at installere den forrige version.

> Pudsigt nok har Firefox også 2 forskellige version udgaver i Apps &
> Funktioner, de får lov at blive der for åbenbart er der kun en
> installation af Tunderbird og Firefox så det er fint nok.

Benytter du et sikkerhedsprogram eller andet til at opdatere dine
programmer? Det kunne måske forklare, hvorfor den gamle version ikke er
blevet fjernet fra Apps & Funktioner. Ellers er det måske bare Windows,
som har drillet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Pico

Den 17-09-2018 kl. 23:03 skrev Kim Ludvigsen:
> [...]
> udvidelser håndteres på. Hvis du får problemer, så sig til, så kan jeg
> hjælpe dig med at installere den forrige version.

OK tak. Jeg ser lige tiden an.

> [...]
> programmer? Det kunne måske forklare, hvorfor den gamle version ikke er
> blevet fjernet fra Apps & Funktioner. Ellers er det måske bare Windows,

Jeg opdater bare når der er opdateringer, bruger ikke noget program til
det så det er nok bare Windows.

--
MVH
Pico