Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Thunderbird - max filstørrelse?

8 views
Skip to first unread message

Jørgen Nyerup

unread,
May 11, 2012, 7:33:35 AM5/11/12
to
Jeg er ved at skifte fra outlook 2003 til Thunderbird og Lightning, og
vil i den forbindelse gerne spørge, om der er nogen grænse på
filstørrelsen i Thunderbird. I oulook 2003 er der jo en grænse på 2 GB.

mvh
Jørgen

emjeppesen

unread,
May 11, 2012, 8:28:23 AM5/11/12
to
Jørgen Nyerup skrev:

>Jeg er ved at skifte fra outlook 2003 til Thunderbird og Lightning, og
>vil i den forbindelse gerne spørge, om der er nogen grænse på
>filstørrelsen i Thunderbird. I oulook 2003 er der jo en grænse på 2 GB.

Er det *.pstfilen, du snakker om?
Dn kan sagtens være større end 2 GB i outlook
Er det vedlagte filer, du mener?
så er grænsen sat af din udbyder. Ofte 10 GB

Hilsen emj

Jørgen Nyerup

unread,
May 11, 2012, 9:11:24 AM5/11/12
to
Jeg mener *.pst-filen.
Jeg har hørt, at hvis den overskrider 2 GB, så bliver outlook 2003 "låst".
Er der sådan et problem i Thunderbird?
I outlook kan jeg jo så starte en ny *.pst-fil - er det også en mulighed
i Thunderbird? Altså ikke *.pst - men der hvor Thunderbird ggemmer data.
Grænsen for vedhæftede filer er vel (som regel) 10 MB - ikke GB?

mvh
Jørgen

emjeppesen

unread,
May 11, 2012, 9:18:54 AM5/11/12
to
Jørgen Nyerup skrev:

>> Er det *.pstfilen, du snakker om?
>> Dn kan sagtens være større end 2 GB i outlook
>> Er det vedlagte filer, du mener?
>> så er grænsen sat af din udbyder. Ofte 10 GB
>>
>> Hilsen emj
>Jeg mener *.pst-filen.
>Jeg har hørt, at hvis den overskrider 2 GB, så bliver outlook 2003 "låst".

Filen kan i alle tilfælde tage skade, men det med 2 GB tror jeg ikke
på passer.


>Grænsen for vedhæftede filer er vel (som regel) 10 MB - ikke GB?
Ja, selvfølgelig er det 10 MB

Hilsen emj

Jørn Andersen

unread,
May 11, 2012, 10:22:36 PM5/11/12
to
On Fri, 11 May 2012 13:33:35 +0200, Jørgen Nyerup <joe...@nyerup.dk>
wrote:

>I oulook 2003 er der jo en grænse på 2 GB.

http://email.about.com/od/outlook/f/pst_size_limit.htm


--
Jørn Andersen
http://socialister.dk
http://marxisme.dk

Max

unread,
May 12, 2012, 2:01:56 AM5/12/12
to
Hej Jørgen

> Jeg har hørt, at hvis den overskrider 2 GB, så bliver outlook 2003


Outlook 2003 har teoretisk ingen max. størrelse på sin pst. fil,
men der tales om en praktisk grænse på omkring 20 Gb. Jeg
ser hver dag maskiner med langt over 2Gb i pst. filen.

--
Mvh
Max


Jørgen Nyerup

unread,
May 12, 2012, 3:44:44 AM5/12/12
to
Den 12-05-2012 04:22, Jørn Andersen skrev:
> On Fri, 11 May 2012 13:33:35 +0200, Jørgen Nyerup<joe...@nyerup.dk>
> wrote:
>
>> I oulook 2003 er der jo en grænse på 2 GB.
>
> http://email.about.com/od/outlook/f/pst_size_limit.htm
>
>
Tak for linket.
Det gav svar på mit spørgsmål - jeg har nok bare husket grænsen fra
tidligere versioner af Outlook - og ikke været opmærksom på, at den er
(delvis) bortfaldet i Outlook 2003.

mvh
Jørgen

Ulrik

unread,
May 24, 2012, 5:32:12 AM5/24/12
to
Thunderbird kan ikke håndtere mail-mapper større end 4 GB. Man skal være
opmærsom på, at slettede eller flyttede mails først forsvinder helt fra
en mailmappe, når man vælger "Compact folders". Derfor kan en mappe i
princippet godt fylde en masse, selvom man kun har få, små mails i den.

Thunderbird får tilsyneladende gemt filerne rigtigt, selvom de bliver
større end 4 GB, men den kan ikke håndtere dem rigtigt, og man kan få
"sjove" resultater når man prøver at tilgå sine mails.

/Ulrik
0 new messages