Syg Opera Mail?

Preben

Jeg har gennem lang tid brugt Opera Mail, men nu skaber den sig helt
vanvittigt. Den kan ikke sende mail eller news og modtager kun header.
Efter et par dage, kan jeg være heldig at se hele den modtagne mail,
men sende vil den ikke mere.
Er der andre, der har oplevet noget tilsvarende?

--
mvh/Preben

Bertel Lund Hansen

Preben skrev:

> Er der andre, der har oplevet noget tilsvarende?

Jeg bruger ikke Opera til mail. Har du evt. et alternativt
mailprogram så du kan teste om det er serveren der fejler?

Måske kan du også oplyse din mailserver så andre på samme server
kan sige om de har fået problemer.

--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk obese.dk

Preben

Den 12-01-2017 kl. 17:03 skrev Bertel Lund Hansen:

> Jeg bruger ikke Opera til mail. Har du evt. et alternativt
> mailprogram så du kan teste om det er serveren der fejler?
>
> Måske kan du også oplyse din mailserver så andre på samme server
> kan sige om de har fået problemer.

Lige nu bruger jeg Thunderbird, og der virker samme opsætning, som ikke
virker på Opera. Det er TDC pop3.mail.dk, port 110, og asmtp.mail.dk,
port 587. Til News er det news.inet.tele.dk.
Lige nu modtager jeg mail på Opera med nogen forsinkelse, men jeg kan
ikke sende, hverken mail eller news.

--
mvh/Preben

Bertel Lund Hansen

Preben skrev:

> Lige nu modtager jeg mail på Opera med nogen forsinkelse, men
> jeg kan ikke sende, hverken mail eller news.

Det lyder godt nok sært. Er ændringen indtrådt efter en
opgradering?

Jørgen Nielsen

Har du cheket om du bruger den anbefalede kryptering.
<https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/serveroplysninger>

Du kan vælge port 110, hvis du oplever problemer med port 995. Bruger
du port 110 skal du ikke sætte flueben ved 'Min server kræver
godkendelse (SSL).

Der skal sættes et flueben ved 'Serveren til udgående post (SMTP)
kræver godkendelse'. Dette skal markeres i nogle programmer.

--
Mvh. Jørgen

Preben

Ja, jeg bruger det, som Yousee anbefaler. Det virker med Thunderbird,
men ikke Opera.

--
mvh/Preben