Outlook Express komprimering?

Hans Henrik Hansen

Ifm. nedlukning af OE modtager jeg dette advis:

"Outlook Express kan komprimere meddelelser for at frigive diskplads. Dette
kan tage flere minutter"

For det meste ignorer jeg budskabet (da det erfaringsm�ssigt tager s�rdeles
mange 'minutter'!), men i g�r aftes gik jeg i gang.

Jeg lod processen forts�tte hele natten, men i morgens s� det stadig pr�cis
ud som seks timer forinden, jf.:

http://i.imgur.com/IX5EU4f.jpg

Hvad kan jeg g�re ved det - kan det evt. skyldes, at der ligger for mange
mails i Indbakken?

--
med venlig hilsen
Hans

Erik Olsen

Hans Henrik Hansen wrote:
> [...]
> pr�cis ud som seks timer forinden, jf.:
>
> http://i.imgur.com/IX5EU4f.jpg
>
> Hvad kan jeg g�re ved det - kan det evt. skyldes, at der ligger for

Det kan skyldes at du alt for l�nge ikke har komprimeret.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Hans Henrik Hansen

"Erik Olsen" <erik....@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan skyldes at du alt for længe ikke har komprimeret.

Det har du nk ret i: Det bider je mere eller mindre sig selv i halen -
processen tager erfaringsmæssigt la...ang tid, så man udskyder den, og
så...! :)

Men hvad gør jeg nu? Jeg ville tro, at en 'grundsanering' af indmappen ville
være et godt sted at begynde(??).

Erik Olsen

Hans Henrik Hansen wrote:
> [...]
>
> Det har du nk ret i: Det bider je mere eller mindre sig selv i halen -
> processen tager erfaringsmæssigt la...ang tid, så man udskyder den, og

Hos mig tager det ca. 1 minut at komprimere Windows Mail (som er en
senere OE-udgave).

> Men hvad gør jeg nu? Jeg ville tro, at en 'grundsanering' af
> indmappen ville være et godt sted at begynde(??).

Jeg ved faktisk ikke hvad du skal gøre. Jeg har engang haft problemer
med at komprimere, men jeg husker ikke hvordan jeg løste det.

Jeg er sikker på at der ligger mange mulige svar på Microsofts sider som
kan nås via Google.

Hans Henrik Hansen

"Erik Olsen" <erik....@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
Jeg slettede nogle hundrede gamle mails i indbakken - samt forhindrede pc'en
i at gå standby: Efter et par timer forløb processen til ende.

Tak for interesse og hjælp! :)

Lars E. P.

D. Thu, 17 Oct 2013 20:42:38 +0200, skrev "Hans Henrik Hansen"
<h2vh...@webspeed.dk> :
Hvis du har haft flere hundrede mails liggende i indbakken, så tror da
f..... du har haft problemer.
Indbakken er kun beregnet som en midlertidig mappe, fordel dine mails
ud i undermapper efter emne og/eller afsender (der kan oprettes regler
så det gøres automatisk). Så har du også bedre overblik over dine
mails. Og foretag så også en manuel komprimering med jævne mellemrum.
:-)

Hilsen Lars

Hans Henrik Hansen

"Lars E. P." <use...@kal2000.dk> skrev i en meddelelse
Tak, det er noteret - desværre er der (efter 'sanering') p.t. 1597 mails i
bakken, men der arbejdes (fortsat) på sagen! :)

(Men hvis undermapperne ligger i indbakken ' fylder' indholdet vel i grunden
på samme måde, som hvis det (hele) havde ligget i selve hovedmappen(?))

Lars E. P.

D. Fri, 18 Oct 2013 21:39:23 +0200, skrev "Hans Henrik Hansen"
<h2vh...@webspeed.dk> :

>(Men hvis undermapperne ligger i indbakken ' fylder' indholdet vel i grunden
>på samme måde, som hvis det (hele) havde ligget i selve hovedmappen(?))

Nej, svjh - jeg bruger ikke længere OE - så får de hver sin mappe,
mappestrukturen ligger i filen "folders.dbx".

Men det er da absolut også at foretrække at de ligger undenfor
Indbakke-mappen, igen - det giver et bedre overblik :-)

Hilsen Lars

Børge Justesen

Du skal gå til "Lokal mapper" og oprette undermapperne
der. lav så meddelelsesregler der flytter mails til de rette
mapper. jeg har selv 9 undermapper hvortil jeg filtrerer
mine mails og når jeg har ryddet op i mine mails så tømmer
jeg slettet post og efterfølgende komprimerer jeg alle mapper.

Jeg er aldrig stødt på dit problem med komprimering

--
Børge Justesen