[Firefox] Gemme en mappe med bogmærker

Kurt Hansen

Jeg vil gerne langtidsarkivere en mappe under bogmærker. Den indeholder
flere undermapper og en rasende masse links. Jeg har mistet interessen
for emnet, men vil gerne bevare en kopi, som jeg senere kan indlæse
igen. Hvordan gør jeg det?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Ejvind Kruse

https://support.mozilla.org/en-US/kb/export-firefox-bookmarks-to-backup-or-transfer

--
Ejvind Kruse

Kurt Hansen

Jæuw, Ejvind, men hvis jeg anvender den metode, så bliver mine ALLE mine
bogmærker jo gemt pr. 12. maj 2018.

Hvis jeg om f.eks. to år importerer den gemte bookmarks.html, så vil
alle mine bogmærker anno 2020 vil blive overskrevet med de gamle fra 2018?

Kan man ikke bare gemme en enkelt mappe og senere importere denne?

Kim Ludvigsen

Den 12-05-2018 kl. 11:19 skrev Kurt Hansen:

> Jæuw, Ejvind, men hvis jeg anvender den metode, så bliver mine ALLE mine
> bogmærker jo gemt pr. 12. maj 2018.

Ja, der er desværre ingen nem måde at kun gemme en enkelt mappe. Du har
dog mulighed for manuelt at redigere i HTML-filen og slette alle
bogmærker undtagen dem i den ønskede folder.

Der findes nogle udvidelser, der kan eksportere en enkelt mappe, men
dem, jeg umiddelbart fandt, virker ikke i nyere versioner af Firefox.

> Hvis jeg om f.eks. to år importerer den gemte bookmarks.html, så vil
> alle mine bogmærker anno 2020 vil blive overskrevet med de gamle fra 2018?

Nej, de importeres til en særlig mappe, hvorfra du så kan slette de
uønskede bogmærker. De eksisterende bogmærker slettes ikke, når din
backup er gemt i en HTML-fil. Hvis du derimod gemmer i Firefox' eget
format (JSON-fil), vil de eksisterende bogmærker blive overskrevet.

Bortset fra det, generer de ekstra bogmærker? Hvorfor ikke bare beholde
dem i Firefox?

Jeg kan for øvrigt anbefale brugen af Firefox Sync, der laver backup af
dine bogmærker på nettet, så du altid kan gendanne dem, hvis din
harddisk dør, og du ikke selv har en backup.

--
Mvh. Kim Ludvigsen