Opdateret Firefox - homepage-brugen er ødelagt

Bertel Lund Hansen

Windows 10 kvadrede lige to af mine programmer. Jeg havde backup
af det ene, men har valgt ikke at lave backup af Firefox. Jeg
måtte derfor nyinstallere den og rette den til hvilket var en
overkommelig opgave.

Hidtil har jeg kunnet åbne browseren med en blank side, og nye
tabs og nye sider åbnede også blankt. Når jeg skulle bruge min
hjemmeside, klikkede jeg på hus-ikonet. Det kan jeg ikke længere.

Hvis jeg vælger min foretrukne hjemmeside, bliver den åbnet hver
gang jeg starter Firefox og hver gang jeg bruger Ctrl-N (ny
instans). Hvis jeg derimod vælger at den skal åbne med en blank
side - så åbner et klik på hus-ikonet også en blank side.

Hvad har Firefox-teamet dog røget da de valgte sådan?

--
/Bertel

Jan Hansen

8 Dec 2018 09:57:02 +0100 skrev Bertel Lund Hansen <gade...@lundhansen.dk>:

> Hidtil har jeg kunnet åbne browseren med en blank side, og nye
> tabs og nye sider åbnede også blankt. Når jeg skulle bruge min
> hjemmeside, klikkede jeg på hus-ikonet. Det kan jeg ikke længere.

Jeg ved ikke, om det er sparet væk i dagens firefox-udgave, men i
sidste uges 63.0.3 kan det komme til at virke på den måde ved at
rette 1 til 0 i

about:config?filter=browser.startup.page

<http://kb.mozillazine.org/Browser.startup.page>

--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give

Bertel Lund Hansen

Jan Hansen skrev:

> Jeg ved ikke, om det er sparet væk i dagens firefox-udgave, men i
> sidste uges 63.0.3 kan det komme til at virke på den måde ved at
> rette 1 til 0 i

Nej, det er slet ikke det jeg vil. Jeg kan godt sætte det valg
via den almindelige opsætning.

Jeg vil have at min homepage skal være en jeg selv vælger.
Jeg vil have at browseren starter med en blank side, at nye tabs
starter med en blank side, og at nye instanser starter med en
blank side.
Det kan ikke lade sig gøre samtidig.

Der er to valgbokse:

Homepage and new windows:
Firefox homepage/Custom URL's/Blank page
New tabs:
Firefox homepage/Blank page

Det er sammenkoblingen af "homepage" og "new windows" der er
sindssyg. Jeg ønsker to forskellige valg til de to ting, og det
kan ikke længere lade sig gøre.

--
/Bertel

Bertel Lund Hansen

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det er sammenkoblingen af "homepage" og "new windows" der er
> sindssyg. Jeg ønsker to forskellige valg til de to ting, og det
> kan ikke længere lade sig gøre.

Nu har jeg kopieret en gammel (men opdateret) Firefox fra en
anden computer hertil. Den melder version 63.03 (desværre 32
bit). Den virker som den skal ... men hvis jeg går ind i
opsætningen, så er der de samme tåbelige valg.

--
/Bertel

Jan Hansen

8 Dec 2018 13:55:12 +0100 skrev Bertel Lund Hansen <gade...@lundhansen.dk>:

> [...]
> bit). Den virker som den skal ... men hvis jeg går ind i
> opsætningen, så er der de samme tåbelige valg.

Ja, så snart du rører ved det i
about:preferences#home
bliver det stillet tilbage. Jeg fandt først startsiden frem, og
brugte "Custom URL's" -> "Aktuel side" for at få url stoppet ind i
browser.startup.homepage . Bagefter rettede jeg browser.startup.page
til 0, så kommer der blanke sider til jeg klikker på huset.
Men det er også til at taste begge værdier ind i about:config
<https://i.imgur.com/oqzZVdG.jpg>
og så lade være med at lave kludder i det bagefter ved at røre
ved noget i about:preferences#home

Bertel Lund Hansen

Jan Hansen skrev:

> og så lade være med at lave kludder i det bagefter ved at røre
> ved noget i about:preferences#home

Åh, der var den jo. Mange tak.

--
/Bertel