[Firefox] Spærrede udvidelser?

Bertel Lund Hansen

Jeg har først opdaget det nu, men jeg tror det skete ved sidste
opdatering - ikke den i dag.

Mine udvidelser er åbenbart blokerede. De står alle sammen som
aktive når jeg åbner listen, men ikonerne er væk fra
værktøjslisten, og de virker ikke. Når jeg vil redigere de ikoner
der skal være på værktøjslisten, ser jeg kun de indbyggede ikoner
- ingen udvidelser.

Er der nogen der ved hvad der er sket?

--
/Bertel

Erik Ginnerskov

Er der ikke tale om, at de pågældende udvidelser ikke er opdateret, så
de er kompatible med nyeste opdatering af Firefox? Jeg har selv ved
flere lejligheder fået besked om, at en eller anden udvidelse ikke kan
køre på nyeste FF-opdatering.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

--
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Bertel Lund Hansen

Erik Ginnerskov skrev:

> Er der ikke tale om, at de pågældende udvidelser ikke er opdateret, så
> de er kompatible med nyeste opdatering af Firefox?

Hvis det var problemet, ville ikonerne være på plads på min
værktøjslinje. Det er de ikke.

Jeg fandt på nettet en side der handlede om udvidelser der blev
deaktiveret af en opdatering. Det skete helt tilbage i marts. Der
stod at man ikke skulle foretage sig noget - problemet ville
blive løst ved en kommende opdatering. Hm ...

Jeg prøvede at installere et fix beregnet til versioner 60-65
(min er 70). Det hjalp ikke.

Er der nogen der kan anbefale en alternativ browser hvis man ikke
vil bruge Chrome og Opera?

--
/Bertel

Martin Larsen

On 01/11/2019 18.50, Bertel Lund Hansen wrote:

> Er der nogen der kan anbefale en alternativ browser hvis man ikke
> vil bruge Chrome og Opera?

Chromium. Det er open-source udgaven af Chrome. Uden Googles indbyggede
tjenester. Men den er fuldt kompatibel med Chrome, fx hvad angår udvidelser.

--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk

Ejvind Kruse

Jeg bruger den eksperimentielle Firefox Nightly, da det er den
absolut hurtigste browser på min PC:
https://www.mozilla.org/da/firefox/nightly/all/?q=Danish,%20Dansk

Hvis der en sjælden gang er en funktion der ikke virker i Nightly,
bruger jeg den Chromium baserede Vivaldi:
https://vivaldi.com/da/download/

--
Ejvind Kruse

Jan Hansen

Bertel Lund Hansen skrev:

> Er der nogen der kan anbefale en alternativ browser hvis man ikke
> vil bruge Chrome og Opera?

Hvis du på en backup et sted har en profil til en firefox udgave
inden version 57, kan jeg kun anbefale at hente den tilhørende
firefox udgave, og bruge den profil. Hvis ikke du har slået alt
hvad der hedder opdatering fra i profilen, så hiv netledningen
ud af computeren under første opstart, og ret denne fejl inden du
laver forbindelse til internet. Det kræver selvfølgelig, at man
stadig kan hente gamle versioner fra
https://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/
Jeg kan ikke se efter, af sikkerhedshensyn har jeg blokeret
mozilla.org og tilhørende subdomæner.

Du må nok se i øjnene, at løbet er kørt med det firefox. Den tid
er forbi, hvor det kunne andet end stå og opdatere sig selv om til
stadig mere amputerede versioner, indtil det er blevet til en ægte
parodi på en facebookapp. Man kan selvfølgelig også være taknemmelig
over, at der står "Firefox 87" på ikonet, og at det er blevet så
sikkert, at det kun kan vise facebook. Så er man nemlig beskyttet
imod "fake news" og lignende vederstyggeligheder, som de slemme
russere og kinesere stopper på usikre sider. Samtidig er man
beskyttet imod selv at komme til at skrive noget slemt, da facebooks
dygtige admins frasorterer "upassende" indlæg.

--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give