Umuligt at rulle på DR's sider

1 view

Bertel Lund Hansen

I går aftes opdagede jeg at jeg ikke kunne rulle ned på siderne
på DR's hjemmeside når jeg brugte min mobil.

Nu har jeg lige opdaget at det også gælder på min stationære pc.

Browseren er en fuldt opdateret Firefox som fint kan rulle på
andre sider.

Sker det samme for jer andre?

--
/Bertel

Kim Ludvigsen

Den 29-06-2018 kl. 19:36 skrev Bertel Lund Hansen:
> I går aftes opdagede jeg at jeg ikke kunne rulle ned på siderne
> på DR's hjemmeside når jeg brugte min mobil.
>
> Browseren er en fuldt opdateret Firefox som fint kan rulle på
> andre sider.

Du har vel ikke udvidelsen "I don't care about cookies" installeret? Vi
har haft et par med problemet i MozillaDanmarks forum:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?f=1&t=12841

DR (og andre sider) åbner en cookie-advarsel, der fjerner rullebjælken.
Udvidelsen fjerner advarslen, men rullebjælken forbliver fjernet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Carl Drud

Bertel Lund Hansen <gade...@lundhansen.dk> writes:

> [...]
>
> Nu har jeg lige opdaget at det også gælder på min stationære pc.
>
> Browseren er en fuldt opdateret Firefox som fint kan rulle på

Ingen problemer her med Firefox på stationær.

--
Carl

Jørgen Nielsen

Det kan jeg så bekræfte, og når "I don't care about cookies"
deaktiveres kommer boksen frem.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Bertel Lund Hansen

Kim Ludvigsen skrev:

> Du har vel ikke udvidelsen "I don't care about cookies" installeret?

Jo, og det var synderen. Løsningen blev at deaktivere udvidelsen,
acceptere cookies, og så kunne jeg i øvrigt aktivere udvidelsen
igen bagefter.

--
/Bertel

Carl Drud

Bertel Lund Hansen <gade...@lundhansen.dk> writes:

> Jo, og det var synderen. Løsningen blev at deaktivere udvidelsen,
> acceptere cookies, og så kunne jeg i øvrigt aktivere udvidelsen
> igen bagefter.

Hvis man besøger b.dk spørger Berlingske medier om de må lægge 485
cookies på ens computer. De 241 er marketing.

--
Carl

Kim Ludvigsen

Den 30-06-2018 kl. 20:24 skrev Carl Drud:

> Hvis man besøger b.dk spørger Berlingske medier om de må lægge 485
> cookies på ens computer. De 241 er marketing.

Om det er 1 eller 485 gør vel ikke den store forskel. Politikernes
cookie-forskrækkelse, der er skyld i de irriterende cookie-bokse, er
ikke baseret på en reel fare.

Pladsmæssigt betyder det intet på vore dages computere.
Det er ikke et sikkerhedsproblem.
Og det har ikke den store betydning for ens privatliv - dem der kan
parre almindelige surf-oplysninger med mere personlige oplysninger, som
fx Google og Facebook, behøver ikke at bruge cookies.

Personligt sletter jeg kun cookies, hvis et websted bruger cookies til
at begrænse adgangen til deres sider.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Bertel Lund Hansen

Carl Drud skrev:

> Hvis man besøger b.dk spørger Berlingske medier om de må lægge 485
> cookies på ens computer. De 241 er marketing.

Det er over 20 år siden jeg lærte om cookies, og jeg har for
længst lagt en politik for hvordan jeg vil omgås dem. Der er noge
EU-bestemmelser der er latterlige (plus en der er livsfarlig), og
den med at hjemmesider skal ødelægges af en tvangsbesked er
latterlig.

Jeg accepterer alle cookies fra hvem som helst, og de forsvinder
når jeg lukker Firefox, så de har ingen som helst betydning.

--
/Bertel

Carl Drud

Bertel Lund Hansen <gade...@lundhansen.dk> writes:

> Jeg accepterer alle cookies fra hvem som helst, og de forsvinder
> når jeg lukker Firefox, så de har ingen som helst betydning.

Ditto her, men jeg synes dog nok at det var et anseeligt antal.

--
Carl