[Firefox portable] "Preserve log"?

Bertel Lund Hansen

Martin Larsen skrev i sproggruppen (fejl rettet):

Man behøver i øvrigt ikke curl for at tjekke dette. Man skal
bare sætte kryds i "Preserve log" i netværkskonsollen, så kan
man se alle krumspring på vejen.

Jeg ledte forgæves efter en sådan indstilling i Firefox. Da jeg
spurgte Martin, svarede han:

Nu bruger du vist FF, og her skal du klikke på tandhjulet
øverst til højre og vælge "Vedvarende logning" (eller det
tilsvarende på engelsk).

Det hjalp ikke, så jeg svarede:

Det tandhjul tilhører Webdeveloper. Intet steds i menuerne
eller på options-siderne kan jeg finde noget med logning.

Er der nogen der kan hjælpe?

Det problem der skal løses, handler om at visse url'er
videregiver info til tredjemands hjemmeside, og ifølge Martin
skulle man altså kunne se det i en log hvis man har den rigtige
indstilling.

Til dem der ikke ved det, kan jeg sige at debatten handler om
url-forkortere som tinyurl.com og bit.ly. Der var ikke andre
forkortere der blev anklaget.

--
/Bertel

Jan Hansen

Det må være den her http://www.sniper-pistol.com/firefox.jpg

--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give

Kim Ludvigsen

Den 07.01.2021 kl. 13.40 skrev Bertel Lund Hansen:

> [...]
>
> Nu bruger du vist FF, og her skal du klikke på tandhjulet
> øverst til højre og vælge "Vedvarende logning" (eller det

Typisk, jeg ventede forgæves på indlægget her, og svarede så i
sproggruppen. Og lige som jeg havde trykket på Send, kom dit indlæg
frem. Tjek svaret i sproggruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kim Ludvigsen

Den 07.01.2021 kl. 13.46 skrev Jan Hansen:

> Det må være den her http://www.sniper-pistol.com/firefox.jpg

Så har jeg åbenbart misforstået det ønskede i mit svar.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Jan Hansen

Kim Ludvigsen skrev:

> Så har jeg åbenbart misforstået det ønskede i mit svar.

Det kan da godt være, jeg tager fejl, men når det er slåët til
kan man da se, at man bliver stillet direkte fra bit.ly til den
ønskede url, http://www.sniper-pistol.com/firefox1.jpg
imens det tinyurl stiller videre til viglink,
http://www.sniper-pistol.com/firefox2.jpg

Bertel Lund Hansen

Jan Hansen skrev:
Tak. En kombination af dit svar og Kims anvisning gav mig
løsningen.

--
/Bertel

Martin Larsen

On 07.01.2021 13.46, Jan Hansen wrote:

> Det må være den herhttp://www.sniper-pistol.com/firefox.jpg

Nej, det er simplere.

Åbn dev-konsollen med F12 eller Shift-Ctrl-i

Vælg netværkstabben og klik på tandhjulet foroven til højre:

https://photos.app.goo.gl/idMgJ3wSCpKTNsKL6

--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk

Jan Hansen

Martin Larsen skrev:

> Nej, det er simplere.
>
> Åbn dev-konsollen med F12 eller Shift-Ctrl-i
>
> Vælg netværkstabben og klik på tandhjulet foroven til højre:
>
> https://photos.app.goo.gl/idMgJ3wSCpKTNsKL6

Det skifter åbenbart lidt i de forskellige udgaver. firefox.jpg
er fra version 50, når jeg i version 68 trykker F12 og Netværk,
kommer "Vedvarende logning" frem uden jeg skal trykke på
tandhjul, http://www.sniper-pistol.com/firefox3.jpg