Inkompetent roderi af Firefox' sync.

Bertel Lund Hansen

For første gang besluttede jeg mig til at synkronisere mine
Firefox'er. Det skulle jeg aldrig have gjort.

Jeg oprettede en konto fra min hovedcomputer og bad om
synkronisering. Så langt, så godt.

Derefter tændte jeg for min reserve, loggede på og
synkroniserede. Det resulterede i at alle mine bogmærker og
mapper blev dublerede, for dem havde jeg i forvejen.

Det var ikke så smart, så jeg fjernede alle bogmærker og mapper
og bad om at synkronisere. Intet skete.

Så gik jeg til min hovedcomputer og åbnede Firefox - og så var
alle bogmærker væk! Se det var smart!!

Nu er jeg en gammel ræv (pun intended) så jeg havde jo en backup
af bogmærkerne. Den importerede jeg - og vips! så havde jeg to
eksemplarer af det hele. Det var sgu avanceret.

Nu har jeg så deletet min account. Så må jeg se om jeg kan få
fred.

--
/Bertel

Jørgen Nielsen

Jeg har kørt med det i en del år og overvejende været glad for det, men
kan godt forestille mig det kan give noget uønsket.

Jeg kan være uheldig at få dubletter ved at gemme flere gange og her
har jeg i nogle år brugt Bookmark Dupes
<https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/bookmark-dupes/>

Det kan også være rart at de liger i alfabetisk orden
Auto-Sort Bookmarks
<https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/auto-sort-bookmarks/>

Det er længe side jeg har checket for nye Add-ons med lignende
funktioner, så det er muligt at der er kommet nogle der er bedre.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Kim Ludvigsen

Den 11/02/2019 kl. 18.47 skrev Bertel Lund Hansen:
> [...]
> synkroniserede. Det resulterede i at alle mine bogmærker og
> mapper blev dublerede, for dem havde jeg i forvejen.

Der findes udvidelser, der kan fjerne dubletter.

Når først du har fået sat synkroniseringen op, fungerer det smertefrit,
så det er lidt synd, at du opgav. Synkroniseringen kan også fungere som
online backup.

--
Mvh. Kim Ludvigsen