Firefox er gået grassat

1 view

Bertel Lund Hansen

Jeg havde just nu brug for at citere et link til et lille dokument som
ligger på nettet. Det har Firefox gjort ualmindeligt besværligt. Normalt
ville jeg jo åbne linket og så kopiere adressen fra adressefeltet. Det
kan man ikke mere. Nu laver Forefox det nemlig om til en lokal sti til
det hentede dokument. Man må altså tilbage til (in casu) søgesiden,
manuelt kopiere linket og skrive det ind i et bogmærke eller hvor man nu
skal bruge det.

--
Bertel

Jørgen Nielsen

Det er ikke nget jeg umiddelbart kan genkende. Kan det være "en enlig
svale".

Søgte på manual.pdf i google og de åbnede adresser kan jeg fint kopiere
i firefox.

Firefox 98.0.2 (64-bit)

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Bertel Lund Hansen

Den 28.03.2022 kl. 20.48 skrev Jørgen Nielsen:

> Søgte på manual.pdf i google og de åbnede adresser kan jeg fint kopiere
> i firefox.

Underligt. Det kan jeg også.

Gad vide hvad der udløste problemet?

Prøv at lave en søgning med "DBf alert regler". På svarsiden finder du
så "Alertregler - Danmarks Bridgeforbund" og klikker på det. Tjek dog
lige at det er dette link der ligger bag:

http://www2.bridge.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2FFiles%2FFiler%2FDBf+dokumenter%2FAlertregler.pdf

Når jeg bruger DuckDuckGo, sker der det jeg beskrev. Når jeg i stedet
vælger Google, får jeg vist af Firefox at filen er hentet, og jeg kan
stadig ikke se adressen i adressefeltet.

--
Bertel

Jørgen Nielsen

tirsdag, 29-03-2022, Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]
> vælger Google, får jeg vist af Firefox at filen er hentet, og jeg kan
> stadig ikke se adressen i adressefeltet.

Prøv at holde musen over linket i Google og se linket nederst til
venstre i skærmen eller højreklik og kopier.
Prøv det samme i DuckDuckGo. Der er stor forskel på linket.

Når PDf'en er hentet og åbnet, kan jeg klikke på Downlod oversigten,
højreklikke på den hentede fil og "Kopier linkadresse".