Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Død i grafikken, ikke grafikkort.

0 views
Skip to first unread message

/Ole (6000)

unread,
May 14, 2008, 4:44:47 PM5/14/08
to
Hey.

Knægtens maskine gik død her, den kommer slet ikke og tænder skærmen... Den
gi'r 8 bip efter hinanden, der jo er en fejl på grafikken, men kortet virker
udemærket, og maskinen virker heller ikke med et andet.
Kan det være andet end bundkortet, der er stået af? Jeg tænkte på CPU eller
andet kan det vel ikke, noget, jeg lige skal kikke efter?
Andet spørgsmål, det er en AMD 2800+ CPU der er i, og der er 184 pins ram,
hvilken sokkel er det, og hvad skal man gå efter af et andet kort, må også
gerne være brugt?

/Ole


Karl Erik Nielsen

unread,
May 14, 2008, 5:00:34 PM5/14/08
to

"/Ole (6000)" <N...@boody.good> skrev i meddelelsen
news:482b4f54$0$56784$edfa...@dtext02.news.tele.dk...
Jeg går ud fra dit bundkort har AMI bios:
http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm
Det er sikkert til DDR ram og AGP grafik.

/Ole (6000)

unread,
May 15, 2008, 1:55:52 AM5/15/08
to

>>
> Jeg går ud fra dit bundkort har AMI bios:
> http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm
> Det er sikkert til DDR ram og AGP grafik.

Jeps, rigtigt, men det må jo så være AGP porten, der må være stået af på
bundkortet så.

/Ole


Bjarke Andersen

unread,
May 15, 2008, 3:10:18 AM5/15/08
to
"/Ole \(6000\)" <N...@boody.good> crashed Echelon writing
news:482b4f54$0$56784$edfa...@dtext02.news.tele.dk:

> Knægtens maskine gik død her, den kommer slet ikke og tænder
> skærmen... Den gi'r 8 bip efter hinanden, der jo er en fejl på
> grafikken, men kortet virker udemærket, og maskinen virker heller ikke
> med et andet. Kan det være andet end bundkortet, der er stået af? Jeg
> tænkte på CPU eller andet kan det vel ikke, noget, jeg lige skal kikke
> efter?

Prøv evt med et PCI grafikkort

> Andet spørgsmål, det er en AMD 2800+ CPU der er i, og der er
> 184 pins ram, hvilken sokkel er det, og hvad skal man gå efter af et
> andet kort, må også gerne være brugt?

184 pins kan både være SDR eller DDR ram.
CPU-Z kan hurtigt fortælle dig det, hvis du kan få liv i maskinen
http://www.cpuid.com/cpuz.php

--
Bjarke Andersen

Jesper Poulsen

unread,
May 15, 2008, 11:21:43 AM5/15/08
to
Bjarke Andersen wrote:

> 184 pins kan både være SDR eller DDR ram.

Nej. 184-pins RAM er DDR. SDR er 168-pins.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Jesper Poulsen

unread,
May 15, 2008, 11:23:20 AM5/15/08
to
/Ole (6000) wrote:

> Andet spørgsmål, det er en AMD 2800+ CPU der er i, og der er 184 pins ram,
> hvilken sokkel er det, og hvad skal man gå efter af et andet kort, må også

Godt spørgsmål. Er den en Athlon XP eller en Athlon 64. Hvis det er
førstnævnte er der tale om Socket A (462). Sidstnævnte fås som enten
Socket 754 eller Socket 939.


--
Mvh
Jesper Poulsen

/Ole (6000)

unread,
May 15, 2008, 2:01:15 PM5/15/08
to

"Jesper Poulsen" <nos...@ingensteder.dk> wrote in message
news:482c5568$0$56767$edfa...@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Poulsen¨

Jeg har nok været lidt hurtig med at sende uden for meget info :-D
Det er en Athlon XP, så det er nok et 462 jeg skal ha' fat i...
Takker jo info og svar, alle.

/Ole


Jesper Poulsen

unread,
May 15, 2008, 11:23:25 PM5/15/08
to
/Ole (6000) wrote:

> Det er en Athlon XP, så det er nok et 462 jeg skal ha' fat i...

Der findes ikke noget nyt og brugtpriserne er ofte for høje. Prøv at
kigge på noget nyt.

CPU:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405331
Bundkort:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=439179
RAM (2GiB):
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206436
Grafik:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393458


--
Mvh
Jesper Poulsen

JBJ

unread,
May 18, 2008, 6:55:02 AM5/18/08
to
"Jesper Poulsen" <nos...@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen
news:482cfe2d$0$56781$edfa...@dtext02.news.tele.dk...


Prøv at tage Cpu ud og kigge i bunden, hvis der er en brun plet så er den
defekt og kan have været det fra fabrikken. For nogle år tilbage kom AMD til
at sende nogle defekte cpu'er på markedet det var både Athlon XP og Barton,
men alle 2800+.

Nogle stod af med det samme og med andre tog det noget tid før de stod af.
Jeg har selv været ude for at en AMD Barton 2800+ stod af langsomt, den var
også fejl lablet så der stod Athlon XP på den men det var en Barton.

Den kom til test hos AMD i Holland og der kom en ny cpu med et brev hvor de
undskyldte fejlen og ulejligheden.
--

Mvh

JBJ

Jesper Poulsen

unread,
May 19, 2008, 3:39:36 AM5/19/08
to
JBJ wrote:

> Prøv at tage Cpu ud og kigge i bunden, hvis der er en brun plet så er den

Hvorfor skal jeg det?

Min virker ganske udmærket.


--
Mvh
Jesper Poulsen

0 new messages