Skak computer fejl

pjla...@gmail.com

Hej..
min computer (skak) virker død.
det er en skakcomputer med et bundkort der består af en del passive komponenter ,en CPU chip, en Ram chip og en Rom chip.
Tilsluttet psu sker der ingen ting. Ingen lyd og ingen lys i Led's og LCD
Har målt spændinger omkring div komponenter og det er ok.
Jeg er mest tilbøjelig til at købe en ny Rom chip (den indeholder skakprogrammet), men er i tvivl. Nå nu alle spændinger på bundkortet er tilstede hvordan afgør jeg så med rimelig sikkerhed hvad der er galt. ?
CPU,ROM eller RAM.
Emnet er måske lidt offline her i Forum undskyld. !
mvh pjl

Hans Kjaergaard

Så prøv i dk.teknik.elektronik

/Hans