DVI-D eller HDMI

Ole Sørensen

Hvilken tilslutning mellem pc og skærm er bedst af disse to? Eller det
er måske lige meget?

Heine Svendsen

Den 24-08-16 kl. 13:29 skrev Ole Sørensen:
> Hvilken tilslutning mellem pc og skærm er bedst af disse to?
> Eller det er måske lige meget?
HDMI kan gå op i 4k opløsning, og det kan forbindes til
fjernsyn. Det kan DVI-D ikke.

Heine

Hans Jørgen Jakobsen

DVI-D lyd er vist ikke standardiseret.
HDMI har vist mulighed for ethernet, hvis ellers der er brug
for det.
DVI-D og HDMI er elektrisk kompatible og der findes kabler/konverter
imellem dem.
Det kræver selvfølgelig displayadaptor og skærm har nogen kompatible
opløsninger.
DVI-D kan have et ekstra kanal, der er nødvendig hvis opløsningen er
høj(2560*1600).

/hjj

Ole Sørensen

Hans Jørgen Jakobsen kom med følgende:
> [...]
> opløsninger.
> DVI-D kan have et ekstra kanal, der er nødvendig hvis opløsningen er

Tak for info til jer begge vedr. kabel til computerskærmen!
Har jeg brug for at opdatere mit gamle HDMI 1.0 kabel til v1.4 eller
2.0 mellem min Panasonic harddiskoptager og mit FullHD TV?

Hans Jørgen Jakobsen

On Mon, 29 Aug 2016 23:24:26 +0200, Ole Sørensen wrote:

> Har jeg brug for at opdatere mit gamle HDMI 1.0 kabel til v1.4 eller
> 2.0 mellem min Panasonic harddiskoptager og mit FullHD TV?

Hvis alt virker, er der ikke grund til at opgradere.
Manualer kunne måske indeholde et hint til om der er mindstekrav
til kabel.
Ellers er der en omfattende beskrivelse her:
https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI
Et stykke nede er der en beskrivelse af de forskellige versioner.

/hjj