Dele router mellem to rum

Ole Sørensen

Jeg har et Zyxel P-2601 HN-F1 modem/router som jeg gerne vil dele
mellem to computere i hvert sit rum, hvor den ene skal have begrænset
internethastighed (fx 700/700 Kbit) og den anden skal have ubegrænset
adgang til båndbredden. Er det muligt at sætte routeren op til det,
hvis begge pc'er tilsluttes trådløst?

Zyxel P-2601 HN-F1:
ftp://ftp.zyxel.com/P-2601HN-F1/user_guide/P-2601HN-F1_3.10_ed1.pdf

Pico

Jeg kan ikke se din pdf, muligvis fejl hos mig :-(
Det skulle ikke være noget problem at dele en modem/router mellem 2 pc,
jeg har selv flere tilsluttet i samme netværk og også et par switch, det
er ret problemløst, men at begrænse båndbredden trådløst har jeg aldrig
hørt om og kan heller ikke forstå hvorfor du vil det. Der kan
selvfølgelig være sine grunde. Jeg tror det er bedst du henvender dig
til leverandøren, er det fra Fullrate.

--
MVH
Pico

Hans Kjaergaard

Du kan gøre det med en extra router med DD-WRT firmware (nej det skal
ikke være din zyxel router).
Masser af godnat læsning her http://www.dd-wrt.com/site/index wiki og
faq er fine at starte med, og nej det er ikke simpelt for begyndere,
men det kan lade sig gøre.

/Hans

Ivan Klattrup

Den Sun, 25 Sep 2016 02:25:12 +0200 skrev Ole Sørensen:

> Er det muligt at sætte routeren op til det, hvis
> begge pc'er tilsluttes trådløst?
>
> Zyxel P-2601 HN-F1:
> ftp://ftp.zyxel.com/P-2601HN-F1/user_guide/P-2601HN-F1_3.10_ed1.pdf

Det må kunne lade sig gøre med det der beskrives fra side 53 i manualen

Ivan Klattrup

Ole Sørensen

Ivan Klattrup har bragt dette til os:
> Det må kunne lade sig gøre med det der beskrives fra side 53 i manualen

Jeg synes kun det ser ud til at være upstream båndbredde der justeres?