Windows 10 hænger...

pjla...@gmail.com

Hej,,,
Min Windows 10 maskine hænger dvs kan se logo på skærmen og det er så det.
Windows systemet ligger på en ssd HD så jeg kan ikke høre om der foregår noget på Systemet.
Et par spørgsmål... hvordan kommer jeg videre.. eller i det mindste udtrække
windows licensen fra systemet der er en opgradering fra Windows 8..
mvh pjl

Jørgen Nielsen

17-08-2016 skrev pjla...@gmail.com:
> Min Windows 10 maskine hænger dvs kan se logo på skærmen og det er så det.
> Windows systemet ligger på en ssd HD så jeg kan ikke høre om der foregår
> noget på Systemet.

Har du opdateret til "Anniversary Update", for der er der en del der
har problemer når Win10 kører på SSD.
Hvis du har den opdatering kan du prøve at starte i fejlsikret
tilstand.

Efter Microsofts kæmpe Windows 10-opdatering: Her er problemerne
<http://www.computerworld.dk/art/237778/efter-microsofts-k-mpe-windows-10-opdatering-her-er-problemerne>

> Et par spørgsmål... hvordan kommer jeg videre.. eller i
> det mindste udtrække windows licensen fra systemet der er en opgradering fra
> Windows 8.. mvh pjl

Hvis du få liv i maskinen kører du blot dette lille program
<http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html>

Når Windows 10 er installeret, har jeg ikke haft brug for licensnøglen
til senere installationer på de få maskiner jeg har prøvet det på.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Henning

On Wed, 17 Aug 2016 06:00:20 -0700 (PDT), pjla...@gmail.com wrote:

>Hej,,,
>Min Windows 10 maskine hænger dvs kan se logo på skærmen og det er så det.

Logo? Windows-logo eller hardware-logo? Hvad siger diagnostic på
disken?

pjla...@gmail.com

Tak for svar... Jeg så Windows Logo (default) det lille blå. Nu har jeg via dos promt kørt chkesk /F og nu forsøger systemet ikke at boote Windows men beder mig indsætte en Bootdisk !! ? mvh pjl

pjla...@gmail.com

Tak for dit svar.. Jeg kan ikke længere boote men maskinen beder om en bootdisk. Kan nøgleprogrammet starte vis den indbyggede dospromt ? Jeg mener at mit oprindelige system Windows 8 pro har jeg betalt for og brugt den gratis opdatering. Men mangler licenskoden fordi Windows 10 koden som jeg ikke fik noteret ikke er den samme som Windows 8 koden....pokkers også... mvh

Henning

pjla...@gmail.com

Tak for svar, men maskinen booter ikke færdig..dvs kan ikk komme ind i windows. Ellers tak for linken... mvh pjl

Henning

Det er jo heller ikke det der er meningen? Du skal fra en anden pc,
f.eks. den du bruger nu?, hente iso-filen og lave en USB-nøgle.

pjla...@gmail.com

ok tak jeg forsøger... mvh