> Min computer puster og ryster så det næsten kun er til at klare med
> hørebøffer på.
> Og så har jeg længe godt kunne tænke mig noget væskekølning.
Du vil kunne komme rigtigt langt ved at kaste lidt penge efter gode blæsere.
Væskekøling er efter min bedste overbevisning noget der kun hører til på
superoverclockede systemer.
Jeg har oplevet maskiner med Intel Quad core og GF8800 GTX der ikke
sagde en lyd. Intet. Nul. Nada. - På luft. Ren luftkøling med blæsere.
Og i en Antec P180 kabinet.
Det eneste der larmer i min maskine er den store mølle i toppen som
trækker luft ud. Hvis jeg blokkerer den, så er mit billige kabinet også
tavst som graven.
--
Mvh
Jesper Poulsen
det første grafik kort der tålte høje temp var 7800gtx kortet de fleste
MB er efter hånden pasiv kølet og så findes der mange PSU på under 20db.
Du kunne starte med at se på hvad du har af hardware hvad max temp er og
stille blæserne sådan at temp holdes 10% under max.
> Og så har jeg længe godt kunne tænke mig noget væskekølning.
> Vil gerne have et sæt der senere kan udbygges, så jeg ikke skal skifte
> det hele hvis der kommer et gfx kort til i maskinen.
> Skal man ha køleprofiler på harddisk og ram, når der nu ikke længere
>er noget air flow i kabinettet? Eller sætter man en enkelt stille
>blæser ind?
> nogen der har nogen erfaringer om hvad man skal købe`?
Der findes næsten ikke bedre køling end vand køling og du behøver ikke
være super OC for at have det, det mest alm er vand køling på grafik
kortet og CPU, jo flere ting du øsnker at køle jo større skal din pump
og radi være, der findes mange forum hvor du kan læse mere om vand
køling et godt råd er pas på med køb af færdige sæt byg det hellere selv.