Spil kontra Win 10 giver det problemmer

@worldonline.dk jørgen

Denne gruppe er det nærmeste jeg kan finde når det er spil det handler om.

Når knægten skal installere spil på han nye Stationær den er fra Aldi MD8857
en ganske fin spille PC. men problemmerne er, at spillene forlanger, at han
skal logge på som Administrator. Men de åbner sig ikke han har prøvet med
bla. Doom3 og Battelfiel2, er Win 10 speciel ang. spil? Hvad er der galt

@worldonline.dk jørgen

"jørgen" <3066 @worldonline.dk> skrev i en meddelelse
PS:
Glemte at sige, at han kan godt kan installere dem. Problemmet er, at når
han skal starte spilet op efter install. skal han skal logge på som
Administrator, men aligevel åbner de sig ikke.

@worldonline.dk jørgen

"jørgen" <3066 @worldonline.dk> skrev i en meddelelse
Jeg fik dette råd at jeg skulle gøre de ældre spil Kompetibel med win 8, så
kunne de spilles i Win 10. Det fik jeg også gjort med Battelfiel2 og her
køre spillet fint.
Men med Doom3 hjælper det ikke, at gøre det det kompetibel og højre klikke
og kør som
Administrator det vil ikke åbne sig alligevel, hvad er der galt er spillet
bare for gammelt ?

Jørgen Nielsen

03-01-2016 skrev jørgen:
> [...]
> kør som
> Administrator det vil ikke åbne sig alligevel, hvad er der galt er spillet

Ifølge Wikipedia kom Doom 3 i august 2004
<https://en.wikipedia.org/wiki/Doom_3>

Windows XP Service Pack 1a (SP1a) er udgivet 03-02-2003
<https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=19751>

Så det er fristende at tro at Doom 3 burde kunne køre undder Windows XP
SP1.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

@worldonline.dk jørgen

Så det er fristende at tro at Doom 3 burde kunne køre undder Windows XP
> SP1.

Jeg takker, men hvad hjælper det når spillet skal køres i Win 10.
Jeg har også prøvet, at gøre det kompetibel med XP sp 3, men det gjorde
ingen forskel.

Dit svar hvordan skal det forståes, jeg er jo ikke den store spille expert,
jeg hjælper kun Knægten, så måske har jeg læst dit svar forkert?
Som sagt gør jeg spillet kompetibel med Win 8 og højre klikker og starter
spillet op, som Administrator. Men ingen ting sker, jeg har set spillet er i
32 bit og Win 10 er 64 bit. Er det problemmet?
jørgen

Jørgen Nielsen

04-01-2016 skrev jørgen:

> Jeg takker, men hvad hjælper det når spillet skal køres i Win 10.
> Jeg har også prøvet, at gøre det kompetibel med XP sp 3, men det gjorde
> ingen forskel.

Windows 10 Home 64 bit ?

Det er vel et godt udgsngspunkt at vide om spillet er udviklet til
Windows 3.0 eller Vista.

Der står vel også ofte hardware krav på æsken.

> Dit svar hvordan skal det forståes, jeg er jo ikke den store spille expert,
> jeg hjælper kun Knægten, så måske har jeg læst dit svar forkert?

Jeg aner intet om spil... er ikke kommet længere end til 7 kabalen

> Som sagt gør jeg spillet kompetibel med Win 8 og højre klikker og starter
> spillet op, som Administrator. Men ingen ting sker

Ja, det ser det ud til, men jeg ser nu at Win10 kun kan gå tilbage til
Vista og det ville være det første jeg ville forsøge.

> jeg har set spillet er i
> 32 bit og Win 10 er 64 bit. Er det problemmet?

Ved det ikke, men der er mange 32 bit programmer der virker i Win10.

Det ser ud til at der er flere versioner af Doom 3, "Doom 3 BFG
Edition" er der nogen der kan få til at køre på Win10
https://en.wikipedia.org/wiki/Doom_3_BFG_Edition

@worldonline.dk jørgen

"Jørgen Nielsen" <nosp...@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Jeg takker for dinne svar, jeg er heller ikke kommet længere end til 7
kabalen
.
Jeg troede jo først, at spillene skulle gøres kompetibel med Win 8 altså det
OS, der ligger på PCen nemlig Win 10, men det er jo klart det skal gøres
kompetibel med det OS de har kørt før, nemlig XP, men her siger du, at Win
10 kun kan gøres kompetibel med Vista, jeg prøvede også det, de er for gamle
til Win 10.
Så uanset hvad, så har han et par ældre spil bla. Spidermand og Doom3, og de
hverken duer eller kan.
Så nu må knægten ud og købe nogle nye spil, men du skal ha tak for, at du
gad forklare mig lidt grundlæggende viden omkring spil og gamle OS
Jørgen.