Grafikkort / skærm problwem / hvad kaldes dette ?

Peter Heide

Har et problem når jeg sér film via min PC ( har haft det før kan jeg se i
et ældre indlæg ) men hvad man kalder dette ? :

Har re-installeret Vista på min maskine. Sér en del film på min PC : efter
at have reinstalleret , er der kommet nogle striber der især viser sig , når
der er hurtige sekvenser i filmen. Når der ikke sker så meget er der ikke
noget problem.

De dér streger har et navn. Det vil jeg søge på og måske løse mit problem.

Grafkort er et ASUS EAH 4850

Jeg har sat skærmindstilningen til 1440 X 900 og opdatering 60 Hz.

Sune Storgaard

Den 13-05-2012 21:37, Peter Heide skrev:
> [...]

>problem.

>Grafkort er et ASUS EAH 4850
>Jeg har sat skærmindstilningen til 1440 X 900 og opdatering 60 Hz.

Det kaldes bla. "tearing" , og sker fordi at skærmen opdaterer midt i 2
billeder. Slå "vertical sync " til, så den skifter mellem billederne.

Det kan oftest tvinges i grafikkort driveren (har ikke lige noget ati
kort ved mig lige nu), men også playeren har oftest mulighed for det .

Peter Heide

"Sune Storgaard" <nos...@strueradsl.dk.invalid> skrev i meddelelsen
Hej Sune,

Det vil jeg prøve lige så snart jeg er hjemme ved PCen igen. Kan godt huske
det nu : og ikke "glitch" som jeg har søgt på . Mange tak for tippet og
hjælpen med "vertical sync "

Peter Heide

"Sune Storgaard" <nos...@strueradsl.dk.invalid> skrev i meddelelsen
Kan simpelthen ikke finde ud af at få det skide "tearing" til at holde op.
Det er især ved langsomme panoreringer at billedet ligesom ikke kan følge
med. Ret irriterende at jeg ikke kan huske hvad jeg gjorde da jeg havde det
samme problem for et par år siden.

Syntes ikke der i Catalyst Control Center eller i VLC er mulighed for at
ændre på vsync. Men jeg tager muligvis fejl.