Den 29/01/2008 købte jeg online et 8800 GT PCI-E 512MB DDR3 grafikkort
til 1466kr,- inkl. fragt.
Det har i alt siden tid blevet brugt i en stationær computer, som
mediecenter, altså kun visning af film på fladskærm.
Nu har jeg så pludselig fået lidt lyst til at spille igen, og har
været ude og købe tre spil.
(Fallout 3, Mass Effect, og Prototype).
Alle spil kører rigtig godt i høje detaljer. Computeren har det dog
med at fryse i Fallout 3 og Mass Effect, efter en god halv times tid.
(De er noget mere detaljeret end Prototype).
Det er bestemt ikke grundet overophedning, en logning af temperature
afslører at GPU maks rammer de 76 grader.
Jeg har nu undersøgt computeren i hoved og hale, udskiftet
strømforsyning, RAM, dobbelttjekket luftgennemstrømning etc, og kan
ikke komme på andet end at det må være grafikkortet.
Har så Googlet løs og fået bekræftet min teori:
http://forums.lotro.com/showthread.php?t=117836 (der findes rigtig
mange andre forums med ligende tråde).
Nu har jeg så forsøgt at underclocke memoryen 50 Mhz og kæresten er
igang med at spille Fallout 3 for at teste om den så stadig fryser/
låser.
Men nu til mit spørgsmål:
Vil jeg kunne lave en RMA på dette?
Er det tilfredsstillende at man skal underclocke et grafikkort for at
det skal kunne klare lidt krævende spil (ikke varmeproblem).?
Jeg vil naturligvis gerne undgå at skulle betale 90kr,- i fragt til
forhandler for RMA, for blot at skulle betale 500kr,- for 1 times
tekniker for at få kortet tilbage igen.
Mvh
Stig
> Computeren har det dog med at fryse i Fallout 3 og Mass Effect,
> efter en god halv times tid.
Knægtene kører med 8800 GT i deres maskiner 24/7 uden probs - bla
Fallout 3
Hvordan er din maskine ellers bestykket?
XFUT: dk.edb.hardware.grafikkort
- Peter