opdate af Bios

@worldonline.dk jørgen

Vi har tænkt på, at købe Aldis Spille PC denne "Multimedie-pc-system
MEDION® AKOYA® P5310 E (MD8857)
Pris 4799.00 kr." OS Win 10
Nu kan dens Bundkort kun klare 16 GB Ram, så var der en, som forslog opdate
vaf Bios dette ville måske gøre, at Kortet kunne klare flere end 16 GB Ram?
I gamle dage var det jo en farlig tin med opdatering af Bios, hvis PCen
eller strømmen gik så var Bundkortet færdig? Holder det stadig.
Jørgen

Jørgen Nielsen

jørgen skrev:
> [...]
> vaf Bios dette ville måske gøre, at Kortet kunne klare flere end 16 GB Ram?

Hvis jeg ellers har forstået det rigtigt burde 16 GB være rigeligt og
jeg kan ikke finde E modellen hos Medion Support, men jeg har jo heller
ikke MSN nummeret.

Dansk
>http://www.medion.com/dk/service/start/_search.php?groupID=2&groupName=PC>

Tysk
<https://www.medion.com/de/service/start/_search.php?groupID=2&groupName=PC>

> I gamle dage var det jo en farlig tin med opdatering af Bios, hvis PCen
> eller strømmen gik så var Bundkortet færdig? Holder det stadig.

Hvis du kan finde manual til bundkortet, kan du nok se det der.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

@worldonline.dk jørgen

"Jørgen Nielsen" <nosp...@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Takker.
Jeg tænker nu mere på om, det stadig er lige så risikabelt med opdeat. af
Bios, hvis strømmen går eller lign. ulykker. I gamle daqe var Computeren
færdig, hvis den gik ned under opdat af Bios?

jk

On Tue, 8 Dec 2015 17:52:19 +0100, jørgen <3066 @worldonline.dk>
wrote:
Opdatering af bios hjælper ikke på max. ram. Det bestemmes af chipset
(invariabel chip) og antallet af ram-sokler.
Du skal bare bruge 2 specifikationer: antal ram-sokler, og max
modul-størrelse pr. sokkel
ja, og så hvor mange ram-sokler de udfylder ved salg, for nemheds
skyld så du ikke skal smide noget ud.

32 Gb er nu max på de fleste bundkort nutildags. Det kan faktisk gøres
med 2 sokler for de mest moderne chipsets.

mvh

John

@worldonline.dk jørgen

"jk" <johnknu...@Mail.dk> skrev i en meddelelse
Jeg takker.
" Opdatering af bios hjælper altså ikke på max. ram"
Så ved jeg det.

Mit Bundkort kan kun klare max 16 GB, så det må jeg nøjes med.

happy

undskyld spørgsmålet, men hvadfor nogle spil kræver mere end 16 gb ram.
mvh reno1

"jørgen" skrev i meddelelsen

@worldonline.dk jørgen

undskyld spørgsmålet, men hvadfor nogle spil kræver mere end 16 gb ram.
mvh reno1

Sikkert ikke mange. Måske ingen?
Jeg fik det bare fortalt.