Hvordan sættes en IDE harddisk til etSata Bundkort OS XP pro sp3 (32)system

mvama

Undskyld den lange remse.

Jeg vil gerne prøve,at sætte min gamle PCs Harddisk ind i min anden
Stationær, som er en "Amitech." fra 2004. På kanbinettet står UniteamData,
men om det er navnet ? Ja det hved jeg ikke, fik den af en kammerat,
problemmet er, at jeg tror, at PCens Sata Harddisk ikke fugere rigtigt, det
tager en evighed inden den er startet op. Derfor ville jeg prøve, at sætte
min anden stionære Harddisk i, men da det er en Ide type er det jo ikke lige
til. Jeg har nu købt et mutistik en (Harddisk Converter 149 kr.) fra
Sandberg I Computer City, en ny Sata disk koster sa. 1000 kr.hvilke jeg
syntes var for meget. PCen er trods alt en lidt ældre svend. Jeg ved fra da
jeg fik min Bærbare fra Zepto u OS, at der skulle en bestemt tilslutnig i
Bios disable, tro det hed AHCI ellers kunne XP ikke installeres, det var
også et bundkort til Sata. Jeg har været inde PCens Bios og i
Avancertet/driver tilslutning fundet en indstilling, hvor man kan få
Bundkortet til at køre med Ide harddisk, men når jeg starter op står der, at
harddisken ikke kan ses. så hvordan er fremgangs måden.

"
Navn Værdi Avanceret
Systemnavn: D865PERL
Processornavn: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
BIOS-navn: BIOS Date: 02/03/04 09:48:06 Ver: 08.00.10
Videokortnavn: ATI Radeon HD 5400 Series
Installeret hukommelse: 1,25 GB
Default printer: Microsoft XPS Document Writer
Opdateringer: Tjek for BIOS-opdateringer
Opdateringer: Tjek for opdateringer til driver

Værdi Avanceret
Antal installerede Programmer: 121
Antal kørende processer: 30
Internet Explorer Version: 8.0.6001.18702
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904

Navn Værdi Avanceret
Fysiske processorer: 1
Logiske processorer: 2
Navn: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Beskrivelse: x86 Family 15 Model 2 Stepping 9
Producent: GenuineIntel
Hyppighed: 2992 MHz
Hyppighed af eksternt ur: 200 MHz
Processor-ID: BFEBFBFF - 00000F29
Kodenavn: Northwood
Revision: D1

Navn Værdi Avanceret
L1 Data Cache: 8 KB
L2 Cache: 512 KB
Yderligere detaljer
Navn Værdi Avanceret
Teknologi: 130 nm
Arkitektur: x86
Stepping: 9
Antal kerner: 1
APIC ID: 0
Adressebredde: 32 bit
Databredde: 32 bit
Socket-angivelse: J2E1

Bundkort
Navn Værdi Avanceret
Producent: Intel Corporation
Produkt: D865PERL
Version: AAC27646-210
Serienummer: BTRL35110449
Porte: 33
Slots: 6
Opdateringer: Tjek for opdateringer til driver

Værdi Avanceret
Navn: BIOS Date: 02/03/04 09:48:06 Ver: 08.00.10
Producent: Intel Corp.
Version: RL86510A.86A.0073.P14.0402030948
Copyright: INTEL - 20040203
Dato: 03-02-2004
Størrelse: 512 KB
Opdateringer: Tjek for BIOS-opdateringer

Navn, Værdi
Windows-version: Microsoft Windows XP Professional
Licensoplysninger: Michael (Gershoej)
Produkt-ID: 55860-644-6286884-23207
Produktnøgle: VV2JP-HCKYQ-DMYB8-MQ733-6CHGC
Sprog: Dansk , ID: $0406

Fælles enheder
[...]

Installerede programmer
Antal installerede Programmer: 121
Antal kørende processer: 30
Internet Explorer Version: 8.0.6001.18702
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)"

Jørgen

mvama

MN

Den 14-02-2012, skrev mvama i
<4f3aa813$0$281$edfa...@dtext01.news.tele.dk>:
> [...]
> min anden stionære Harddisk i, men da det er en Ide type er det jo ikke lige

Jo da, de der skal bare et IDE kabel til. Der er IDE controller på
bundkortet.

Mogens Nielsen

mvama

"MN" <willem...@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

mvama

"MN" <willem...@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
Jeg takker
Og Jeg undskylder mange gange de 3 meddelelser, mit net kort er istykker så
af og til kan jeg ikke se om meddelelserne er sendt.
Jørgen