PC der også kan bruges som server

Tom a

Hej
Jeg vil gerne ekspermetere med server, VM-ware og Hyper V mv.
Så jeg har brugfor en computer med flere kerner og meget ram.
Da det sikkert kun er i en periode jeg har brug for at lege server med
den, tænker jeg, at jeg må kunne bygge en kraftig computer og have to
harddiske, så jeg skifter hardisken ud alt efter om jeg vil lege med
server eller bare bruge den almindeligt.
Jeg ville høre om der var nogen som havde forslag/anbefalinger til
hvilken hardware jeg skal sætte sammen for at bygge sådan en.

Med venlig hilesen

JE

Vedr. server, så vil det nok primært være processor og harddisk der
evt. skal tilpasses til det. Der fås diske er er beregnet til servere
(som til NAS) der kører 24/7

Du kan godt have 2 diske i på samme tid. Hvis du kun har en i af
gangen kan du typisk via F8 vælge hvilket drev der skal bootes på.

Hvis begge er i vil Windows typisk lave en bootmanager og koble
systemerne sammen. Det andet er bedre og jeg bruger det selv
med Win7 og XP på den samme maskine men ikke samme drev.

Med de ydelser "almindelige" processorer har i dag vil jeg ikke tro
du behøver tage hensyn til det, hvis du køber i klassen I5 eller I7.