Bios problem?

Psir

Jeg hjælper en ældre dame med hendes pc - og nu har hun det problem at
når hun tænder, så stopper den på en side med bundkortets logo (American
Megatrends) og hun skal vælge F1 for at fortsætte.
Datoen står forkert - jeg har rettet den tidligere, men den er gået
tilbage til det forkerte igen.
Samtidig siger den noget om at batteriet er ved at være fladt.
Hvad er problemet her? Er det det lille knap-batteri på bundkortet mon,
som bare skal skiftes? Ville det give ovennævnte symptomer?
preben

Bent Eriksen

"Psir" skrev i meddelelsen news:55048f40$0$286$1472...@news.sunsite.dk...
Udskift knap-batteriet på bundkortet til et nyt og computeren skulle gerne
køre igen, herefter skulle den også kunne huske dato indstillingen!
Logoet plejer man at kunne slå fra et sted i bios indstillingerne, hvis det
ønskes.

/Bent

Psir

Det prøver jeg.
Hvilken størrelse batteri er det typisk på sådan et bundkort? Bare så
jeg kan købe det i forvejen, inden jeg skiller hendes pc ad.

preben

Jørgen Nielsen

Psir skrev:

> Det prøver jeg.
> Hvilken størrelse batteri er det typisk på sådan et bundkort? Bare så jeg kan
> købe det i forvejen, inden jeg skiller hendes pc ad.

De 3 bundbort til Stationære jeg lige har checket, er alle CR2032.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]