Ripning af musik-CD via drev > bundkort?

1 view

Kurt Hansen

Først en besværgelse og evt. beklagelse: Min Thunderbird gav kun tre
adressefelter og her har jeg postet til dk.edb.system.ms-windows,
dk.edb.hardware.drev og dk.edb.hardware.bundkort. Det fjerde felt, hvor
jeg kunne sætte FUT manglede, så nu må jeg lade spørgsmålet gå sin gang
i alle tre grupper. Sorry, hvis noget føler sig stødt over dette.

Min gode ven kører Windows på en PC (XP eller Win7 ... vistnok). Hans
ripperprogram hedder angiveligt Xing og der kan han vælge mellem tre
kvaliteter. Når han vælger den højeste (vel MP3 320 kb/s), siger
programmet, at drevet skal forbindes til bundkortet med en ledning, da
ripningen ellers vil blive analog.

Enten har min ven drukket af natpotten og vrøvler, eller også er der da
noget rivende galt. For mig lyder det fuldstændig åndssvagt.

Hvad skyldes missæreN. Windows, drev/bundkort eller rep-programmet? Er
der en logisk/teknisk forklaring på fænomenet?

Hvad skal han gøre? Jeg mener ... så indviklet bør det vel ikke være at
rippe en CD i et digitalt format ... helt op til et lossless format?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Vidal

Den 19-09-2015 kl. 12:56 skrev Kurt Hansen:
> [...]
> adressefelter og her har jeg postet til dk.edb.system.ms-windows,
> dk.edb.hardware.drev og dk.edb.hardware.bundkort. Det fjerde felt, hvor

Du klikker bare med cursoren i det nederste felt, så dukker
der et felt mere op.

I dette indlæg er der, måske upassende nok, FUT til dk.test

Karl Erik Christensen

Den 19-09-2015 kl. 12:56 skrev Kurt Hansen:
> Hans ripperprogram hedder angiveligt Xing

I har begge drukket af natpotten - og glemt at spytte klumperne ud.

"there are many free programs that perform basically the same tasks, so
it may not be a good idea to pay nearly 25 bucks for such an application."

Råd din ven til at finde et andet program.

Karl Erik.

Kurt Hansen

Den 19/09/15 kl. 14.07 skrev Karl Erik Christensen:
Har du et link til hvor dit citat stammer fra? Hentyder det til Xing,
som min ven angiveligt bruger?

Hvilket easy-to-use Windows-program kan anbefales? Skal kunne rippe i
lossless (wave, Flac eller hvad der nu er smartest anno 2015).

Bertel Lund Hansen

Kurt Hansen skrev:

> Hvilket easy-to-use Windows-program kan anbefales? Skal kunne rippe i
> lossless (wave, Flac eller hvad der nu er smartest anno 2015).

Jeg har to programmer fra for længe siden. De fungerer fint under
Windows XP og 7.

CDex:
http://cdex.mu/

EAC:
http://www.exactaudiocopy.de/

Da jeg anskaffede dem i sin tid, regnede jeg med at EAC var det
bedste ripperprogram, og så converterede jeg med CDex, men det
sidste program gør det faktisk udmærket alene.

De er relativt nemme at bruge uden videre, men man kan pille ved
at hav af ting hvis man ønsker det.

Krydspostet til: dk.edb.system.ms-windows, dk.edb.hardware.drev, dk.edb.hardware.bundkort

--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk

Lars Peter Larsen

JeEg har fra gammel tid brugt CDextractor (CdEx) til MP3 og har aldrig
mødt slige kunstigheder.
Hvis CD'en er copyprotected bruger jeg SmartWorks' IsoBuster til at
udtrække WAW-filerne til en mappe inden de rippes. Det kunne også være
en måde at omgå kravet om en Audioforbindelse på.
Jeg ved ikke om der findes Flac-encoder til CdEx,

/Lars

Karl Erik Christensen

Citatet stammer fra
http://cd-to-mp3-ripper.software.informer.com/

Jeg ripper på Linux med ABCDE
https://wiki.ubuntuusers.de/abcde
men jeg ved ikke om den findes til Windows.

På min Ubuntu-server ripper jeg automatisk - cd'en skal blot placeres i
drevet, så rippes til flac og mp3, og cover hentes også automatisk fra
cover database.
Lidt specielt, men yderst velfungerende.

Karl Erik.

Kurt Hansen

Den 19/09/15 kl. 12.56 skrev Kurt Hansen:
Operationen lykkedes og patienten overlevede. Nu ripper han
(selvfølgelig) direkte fra drevet. Tak for diverse svar i tråden :-)