Lenovo Z710 vs G710

TJ

Jeg har lige bestilt en Lenovo Z710 til 5.000 kr hos wupti.

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/baerbar-computer/baerbar-pc/lenovo-z710-3

Jeg syntes selv det virkede som et godt tilbud, men nu har elgiganten en
Lenovo *G*710 til 1.000 kr mindre.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE59423730/lenovo-ideapad-g710-17-3-barbar-computer-sort

Z710 har højere opløsning på skærmen (1920x1080 mod 1600x900 i G710),
dedikeret grafikkort, lidt mere RAM og hybrid-disk. Er det de ekstra
1.000 kr værd?

Jeg spiller ikke, så spørgsmålet er hvor meget jeg har brug for et bedre
grafikkort. Vil det forbedre min dagligdagsoplevelse af computeren? Jeg
kører normalt Ubuntu, og tidligere (i Gnome2-dagene) kunne man få alle
mulige fancy effekter, hvis man havde et fornuftigt grafikkort.
Spørgsmålet er om man har noget at bruge det til nu, med den nuværende
Ubuntu desktop?

Som Linux-bruger burde 6 eller 6 GB RAM ikke gøre nogen forskel, og så
er der kun hybrid-disken tilbage. Jeg har en forholdsvis ny SSD-disk i
min gamle bærbare, og den kunne jeg vel godt flytte over i den nye pc,
så det er ikke et must med en ny, hurtig disk.

Hvad ville I gøre? Fortryde handlen (det kan vist godt nås endnu) og
købe en G710 (og spare 1.000) eller bruge de ekstra penge og få en
bedre(?) skærm/grafikkort og hybrid-disk?

--
Thomas Jensen, Horsens
C is a programming language that combines all of the speed and power

TJ

Den 02-01-2015 kl. 14:08 skrev TJ:
> Som Linux-bruger burde 6 eller 6 GB RAM ikke gøre nogen forskel,

Der skulle selvfølgelig have stået 6 eller *8* GB RAM...

lyrik

Den 02/01/15 kl. 14.30 skrev TJ:

> Der skulle selvfølgelig have stået 6 eller *8* GB RAM...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du skal afgjort blive ved den du har bestilt og give "den krone" mere.
Hybriddisken bliver du begejstret for og du skal ikke til at rode og skrue.
Den starter lige så hurtigt op som en ssd. Hov! Så overså du lige et
bagbelyst tastatur, som du vil velsigne i de kreative skumringsøjeblikke.
Og du skal regne med at det ikke kun er opløsningen på skærmen, men slet
og ret en bedre skærmkvalitet vi snakker om.
Et dedikeret skærmkort med mange flere muligheder end
bundkortsgrafikken. Det ffår du jo nærmest "gratis" med.
der er mange flere kvaliteter i "Den dyre model",
behold den!

Godt Nytår
Jens

TJ

Jeg overså også at der er et 6-celle batteri i den billige og 4-celle i
den dyre. Ja, jeg tror også jeg holder mig til den lidt dyrere, nu hvor
jeg *har* købt den. Men jeg tror også, at hvis elgiganten havde haft
deres tilbud den dag hvor jeg besluttede mig, så havde jeg valgt den
billige. 1.000 kr er alligevel noget i mit budget, og jeg tvivler lidt
på at jeg kommer til at glæde mig over det ekstra jeg får for de sidste
1.000 kr. Men nu må vi se.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

I et så stramt budget får man ikke meget luksus. Men nu får du en PC som
ikke er det sædvanligt bund-skrabede nærrigheds-apparat!

Den mand som har sparet på stearinlysene, mødes nu af et strålende
oplyst tastatur, der får glæden frem i hans øjne.
Hans veninde bøjer sig ind over ham og imponeres. Begges øjne oplyses af
det røde tastaturlys og de tager hinandens hænder.;-)

Godt Nytår.
Jens

TJ

Den 03-01-2015 kl. 15:59 skrev Lyrik:

> Hans veninde bøjer sig ind over ham og imponeres. Begges øjne oplyses af
> det røde tastaturlys og de tager hinandens hænder.;-)

Smukt!

Lige et ekstra spørgsmål - kan man slå lyset i tastaturet fra? Jeg skal
jo også gerne kunne arbejde i fred... ;-)

--
Thomas Jensen, Horsens

Kurt B. Andersen

Smukt!

Lige et ekstra spørgsmål - kan man slå lyset i tastaturet fra? Jeg skal
jo også gerne kunne arbejde i fred... ;-)

Jeg har en anden model Lenovo, og der styrer man lys i tastatur med Fn +
mellemrumstast.

Kurt