Kan Chromebook købt i udland -køre dansk ?

nic.and...@gmail.com

Hej alle
Overvejer, pga. dens udprægede enkelhed, at købe en Chromebook til min ældre mor -og nu er spørgsmålet så : Hvis jeg køber en sådan på E-bay fra fx. USA (-da væsentlig billigere) -vil den så kunne indstilles til/ kunne køre dansk sprog ?
Mvh Nicolai

Kurt B. Andersen

Som udgangspunkt skal du nok ikke regne med, at der er dansk styresystem på
den, idet de typisk tilrettes til, hvor de sælges. Dernæst skal du, når du
ser på besparelsen, også lige regne med, at der skal betales moms, told og
gebyr for at få den ind i Danmark.
toldpriser.dk kan du nogenlunde regne ud, hvad du skal lægge oveni det
beløb du betaler for varen.
F.eks. en computer til 2000 kr. koster ca. 700 kr. i moms, skat og gebyrer.
Der er så også dårligere mulighed for at få løst problemer i forbindelse med
garantiforpligtigelser.

Kurt

skrev i meddelelsen

Poul E. Jørgensen

Den 04-02-2017 kl. 19:21 skrev Kurt B. Andersen:
> [...]
> når du ser på besparelsen, også lige regne med, at der skal betales
> moms, told og gebyr for at få den ind i Danmark.

Og hvad med æ, ø og å?

--
Fjern Z hvis du svarer pr. e-mail.
Remove the Z if replying by e-mail.

Peter

"Poul E. Jørgensen" <po...@Zgvdnet.dk> skrev i en meddelelse
Samtidig skal du forvente, at det er en 110 volt udgave, så evt. lader måske
ikke kan bruges i Danmark.

PeterB

---
Denne e-mail blev kontrolleret for virusser af Avast antivirussoftware.