Lenovo Ideapad 100 15.6" bærbar PC - Duer den??

@worldonline.dk jørgen

Intel Celeron N2840 @ 2,16 GHz " Det skulle være en udemærket CPU til de
små penge og så med en 128 GB SSD Hardisk og OS 10

Hva siger I, er det ikke en Billig Bærbar.
Bare til lidt netsurf og alm brug, ikke spil der kræver kraft.
Jeg mangler en ny Bærbar til alm surf på nettet og til mail arbejde, den
koster jo kun små 2000 kr.og jeg har set, at den ganske hæderlig også set
med Benchmarks ojne.
Jørgen

jk

On Tue, 5 Jan 2016 14:45:47 +0100, jørgen <3066 @worldonline.dk>
wrote:
Hvis du går efter lenovo, så kan jeg ikke lade være med at henvise til
refurb.dk

De har mange gode bærbare. F.eks. en w520 til 5000 kr, og det er en
top bærbar med i7, full HD og så optisk drev, som du ikke finder mere
på de mest populære ultratynde og lette bærbare.

En kamerat til mig har købt sådan een, og jeg en lenovo L430 til 3500
for et år siden.

hilsen

John

@worldonline.dk jørgen

"jk" <johnknu...@Mail.dk> skrev i en meddelelse
Taker, jeg kigger.

Jørgen Nielsen

05-01-2016 skrev jørgen:
> Intel Celeron N2840 @ 2,16 GHz " Det skulle være en udemærket CPU til de
> små penge og så med en 128 GB SSD Hardisk og OS 10

Er det den her
<http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80MJ00DHMT/lenovo-ideapad-100-15-6-barbar-pc-sort?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK>

> Hva siger I, er det ikke en Billig Bærbar.
Jo, men den er 3 gange hurtigere en min bærbare fra 2002.

> [...]
> koster jo kun små 2000 kr.og jeg har set, at den ganske hæderlig også set

Har du prøvet at sammenligne den med den du har nu
http://cpubenchmark.net/cpu_list.php

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

lk

Eller
www.brugtecomputere.dk f.eks en Lenovo T420 med nyt batteri til ca kr
2900.-. De ser ud som næsten nye.
Købte selv en T420s i november og har været meget tilfreds.
lk

--
Fjern krybene i mailadressen ved direkte svar

Morten Christensen

Jeg har en og er rimeligt tilfreds. Men bruger den heller ikke som min
hoved-maskine.

Meget let og tynd.
Har aldrig hørt en blæser køre i den.
Rimeligt tastatur og trackpad

Skærmen ikke så god
Batteriet dårligt
Opladeren er speciel. Aldrig set en magen til
Kun 1 ram-slot. De 4 G kan vist udskiftes med et 8G klods.
Jeg har prøvet men ikke været i stand til at åbne den for at se ram og
ssd. Hvis det ikke lykkes, kan jeg hverken sætte større ssd eller ram i den.

Jeg opgraderede til win10 og nyinstallerede så win10 hvor den slettede
alle bestående partitioner, så der er ikke noget bloatware til at tage
plads.

Den er primært købt fordi jeg skulle bruge en bærbar med ethernet-stik,
og så er udvalget af lette maskiner lille.

--
Morten Christensen

Henning

>Hvis du går efter lenovo, så kan jeg ikke lade være med at henvise til
>refurb.dk

Selv om navnene går igen, må du ikke sammenligne Thinkpad med Ideapad.
Thinkpad er markant højere kvalitet og beregnet til det
"professionelle" marked, hvorimod Ideapad er henvendt til
slutbrugeren/hjemmebrugeren.
Så for 2.000,- er en Ideapad glimrende, du får hvad du betaler for,
men du må ikke sammenligne den med din pc fra dit arbejde!
Hvis behovet ikke er en maskine til 5.000,- ser jeg ingen grund til at
købe den?

@worldonline.dk jørgen

"Morten Christensen" <m...@mc.defekt> skrev i en meddelelse
Du skeiver:
Kun 1 ram-slot. De 4 G kan vist udskiftes med et 8G klods

Her er den:
Intel Celeron N2840 CPU
8 GB RAM
Lynhurtigt 128 GB SSD harddisk

Som du kan se, har denne her nok ram, så den du købte er nok ikke med helt
de samme specifigationer. Og jeg går udfra, at du ikke fik den til 1900kr.
Til de små penge forventer jeg ikke, at den er værd at opgradere mht. at
sætte en støre SSD disk i, og hvad rammene angår, så kan Bundkortet nok ikke
klare mere end 8 GB.

Men jeg tror jeg køber denne her, som John anbefalede, hvis de stadig har
den:

@worldonline.dk jørgen

> [...]

f.eks en Lenovo T420 med nyt batteri til ca kr
2900.-. De ser ud som næsten nye.
Købte selv en T420s i november og har været meget tilfreds.

Ja, jeg fulgte rådet og har liger købt en T420 over nettet, så er der også
en bedre ordning ved bytning etc.
Jeg har nu to uger til ombytning, hvis der f.eks er pixel fejl eller andet
du ikke har set i butikken, og det er jo også kun hvis du fik åbnede den i
forretningen og her kiggede den grundig efter. Og her må vi indrømme, at det
er ikke alle der gør det.
For er man først gået ud af forretningen med den, ja så er det forsent, at
brokke sig over pixel fejl og andre småting der kan iretere en resten af den
tid du har denne Computer, det kender I vist alle til. Er den købt over
nettet, ja så har du to uger til, at sende den tilbage, hvis den har en af
disse fejl, som forretningen tit ikke gider høre på eller i det hele taget
gøre noget ved.
Vi kan jo alle værre enige om, at f.eks pixel fejl er yderst ireterende at
se på, så er den ikke købt i Aldi hvor alt kan byttes eller du kan få dine
penge tilbage, og det har du enda fire uger til det, ja så skal man købe
Computer og lign. vare over nettet så har du da mugeligheden for, at få
kigget den ordentlig igennem er der så nogle af de fejl du ikke orker at se
på, ja så er det bare retur med svinet.
Undskyld det var sgu en lang smøre nå nu køber jeg heller ikke Computere så
tit, så jeg håber I bære over med mig.
Jeg glæder mig til at se den, jeg har aldrig haft en Thinkpad før og jeg
har altid hørt, at det var noget af det yperste, hvis man talte om Bærbare
Computere. OK ved godt det er Kineserne der laver dem nu, men man kan da
altid drømme om dengang, da alt var som i de gode gamle dage, og også pisse
dyrt, så lad os glemme det.
Jørgen

@worldonline.dk jørgen

Du skriver:
f.eks har de en Lenovo T420 med nyt batteri til ca kr
2900.-. Den ser ud som næsten ny.

Jeg købte selv en T420s i november og har været meget tilfreds.
lk

Jeg er glad for, at jeg fulgte dit råd og købte denne, en Lenovo T420 med OS
Win7pro og med et nyt batteri til ca kr 2900.-.
Den ser ud, som den næsten er ny, Det er snart længe siden jeg har købt en
Computer og Thinkpad har altid været blandt de aller beste? Er de stadig
det.

Hvad forskel er der på disse to din T420S og min T420?
Og hvor gode er de, min er med en 120 GB SSD Disk, hvilket skulle gøre den
hurtig i opstarten og i programmerne. Jeg ser, at nogle af dem har plads til
simkort bag batteriet, jeg ved ikke om min T420 har det, men OK det er jo
ikke det vigtigeste.
Jeg er glad for, at du fik mig til overveje mit køb i Eliganten, så jeg
istedet købte denne en T420, og ikke "Lenovo Ideapad 100 15.6" til 1999.00
kr. Tak!!