Findes denne bærbare mon?

Flemming Holm Jensen

Jeg skal hjælpe en veninde med at finde en ny bærbar, men det er et
marked jeg ikke har fulgt med i de seneste år.

Eftersom hun er lettere handicappet og kun kan brugde den ene hånd, er
det hendes krav, at den kan bæres med kun een hånd. Forsøg har vist os,
at vægten dermed højst må være 1,5 kg.

Diverse søgninger viser, at det begrænser skærmen til max. 13,3",
hvilket er udmærket. Men samtidig ønsker hun at kunne spille Skyrim og
lignende spil på den, og der tror jeg kæden hopper lidt af, hvad angår
grafikkort.

Jeg har ikke spurgt hende om styresystem, men jeg formoder at hun gerne
vil blive på Windows, som hun er vant til.

Vi har et prisloft på ca. 7000 kr.

Findes en sådan maskinen mon?

På forhånd tak
Flemming

Kurt B. Andersen

"Flemming Holm Jensen" skrev i meddelelsen
Nu har I jo søgt, så I har jo nok også nogle valgmuligheder.
Kravene til Skyrim er følgende:
Recommended PC specification:
Quad-core Intel/AMD CPU
4GB RAM
DirectX 9 video card with 1GB RAM - Nvidia GTX 260/AMD Radeon 4890 or better
Windows XP/7
6GB hard disk space
DirectX compatible soundcard

Minimum specification:
2GHz dual-core CPU
2GB RAM
DirectX 9c video card with 512MB RAM
Windows XP/7/Vista (32 or 64 bit)

Så kan du nok prøve at se, om noget af det du fandt opfylder ovenstående.

Kurt

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja da! "Lenovo U330p - 8GB Core i5 500GB SSHD 13.3″ Grå" Intel 4400
grafik, som kan klare "Skyrim". 500 GB harddisk hybrid med 8 gb ssd.
Masser af plads, 4.generation processor og Windows 8.1

Eneste minus er den vejer 30 gram over 1,5kg. og at den ikke har touch
skærm. Pris 4499,-kr. her:
https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/lenovo/u330p-8gb-core-i5-500gb-13.3%E2%80%B3-gr%C3%A5.html

MvH
Jens

Flemming Holm Jensen

> [...]
> Masser af plads, 4.generation processor og Windows 8.1
>
> Eneste minus er den vejer 30 gram over 1,5kg. og at den ikke har touch

Den ser spændende ud. Takker.
De ekstra 30 gram og den manglende touch-skærm overlever vi nok :-)

/Flemming